استاندار:

نسخه کشاورزی ویژه خراسان شمالی تعریف شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۲۳:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹۸
نسخه کشاورزی ویژه خراسان شمالی تعریف شود
استاندار خراسان شمالی گفت: اقلیم، آب و هوا و خاک استان ها با یکدیگر متفاوت است و خراسان شمالی متناسب با مزیت های موجود باید نسخه کشاورزی مخصوص به خود را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشاورز و بخش کشاورزی استان نیازمند مدیریت تمامی جوانب است، افزود: اگر تشخیص دهیم محصولی متناسب با شرایط استان نیست باید کم کم از چرخه تولیدات استان خارج شود.

شجاعی گفت: محصولات متناسب با مزیت های استان تولید شود و برای توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی آن تسهیلات بانکی ارائه دهیم و برای تولید محصولات به نیاز بازار توجه کنیم. وی با بیان اینکه کشاورز قشر تولید کننده استان به دلیل مشکلات معیشتی به شهرها مهاجرت می کند، افزود: چند محصول کشاورزی متناسب با ظرفیت های استان جمع بندی و کارهای توسعه ای آن انجام شود.

شجاعی با تاکید دوباره بر توجه ویژه به بازار و مزیت های منطقه در تولید محصولات کشاورزی برای بهره وری درست از آب و خاک استان، تصریح کرد:کارهای تحولی در بخش کشاورزی استان انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی پیشران اقتصادی استان را بخش کشاورزی دانست و با اشاره به جمعیت ۴۴ درصدی روستا نشین استان، افزود: به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی، خراسان شمالی در تولید ناخالصی کشور حدود نیم درصد سهیم است. م

حمدعلی شجاعی با اشاره به تصویب سند سازگاری با کم آبی استان، تاکید کرد: در استان بیش از ۵ هزار خانوار عشایری وجود دارد که در تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی با استان باید به ایلراه ها توجه ویژه شود. وی با بیان اینکه این جمعیت تولید کننده پای کار با کمترین توقع را نمی توانیم نادیده بگیریم، مطرح کرد: عشایر استان ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند، اما در این ایام دچار مشکلات مختلفی شده اند که باید از آن حمایت شود.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بخش خصوصی را کلید حل مشکلات عنوان کرد و گفت: باید تمامی بخش های خصوصی مرتبط پای کار بیایند و نقش آفرینی آن ها در بخش کشاورزی بیشتر شود.

وی همچنین خواستار بازنگری خسارت های وارده از سیل به راه های بین مزارع و محصولات کشاورزی استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی شد. شجاعی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تعداد واحدهای مرغداری استان برای تامین نیاز استان کافی نیست، از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی خواستار شد: به تعداد میزان لازم مجوز ایجاد مرغداری در استان صادر و تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز