جشنواره آیات غبار روی برخی مفاهیم دینی را می زداید

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۳۴۶۵
جشنواره آیات غبار روی برخی مفاهیم دینی را می زداید
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در راستای برگزاری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات، این جشنواره را بستری برای مقابله با تفکرات نظام استکباری دانست و از این که جشنواره آیات غبار روی برخی مفاهیم دینی را می زداید، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام «خادمی»  با اشاره به این که استکبار جهانی در مقابل جبهه انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است، گفت: بنیاد تمدن غربی بر این اساس شکل گرفته که انسان برای بقای خودش باید رقابت کند و این تفکر از فضای مجازی به خوبی استفاده می کند، پس ما هم باید در فضای مجازی بهتر حضور پیدا کنیم و برگزاری این گونه برنامه ها بستر خوبی برای مقابله با تفکرات نظام استکباری است.

وی با بیان این که زبان در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی تاثیر دارد، افزود: با توجه به گسترش داده ها در جوامع امروزی بدیهی است که با زبان هنر بهتر می توان مفاهیم دینی را منتقل کرد و این گونه در ذهن مخاطب مانایی بیشتری خواهد داشت.

 حجت الاسلام «خادمی» اضافه کرد: ارائه شیوه ها و روش های نوین هنری نیز  برای انتقال مباحث و مفاهیم دینی به جوانان، نوجوانان و کودکان بسیار مهم است زیرا باید با زبان مخاطب با او حرف زد.

وی تصریح کرد: البته باید هنری گویا و قابل فهم باشد که در این صورت آثار خوبی از خود به جا می گذارد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه جشنواره ها، افزود: باید با برگزاری برنامه های این چنینی غباری را که روی برخی مفاهیم دینی نشسته و به شکل درست به دست مخاطب نرسیده، زدود.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به دبیری «حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز