کانون های فهما در سوگ سردار دلها؛

از پویش بین المللی نسل سلیمانی تا اجرای زنده تلویزیونی «به وقت شهادت»

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۰:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۱۰
از پویش بین المللی نسل سلیمانی تا اجرای زنده تلویزیونی «به وقت شهادت»
فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اجرای برنامه های مناسبتی و مراسم سوگواری و عزاداری یاد و خاطره سردار بزرگ آسمانی، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی و بزرگداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، همزمان با  فرا رسیدن نخستین سالروز شهادت، سردار دلها، شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» با برگزاری  مراسم سوگواری و عزاداری و نیز مسابقات فرهنگی و هنری و محافل انس با قرآن، یاد و خاطره سردار بزرگ آسمانی، را گرامی و بزرگ داشتند.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، و بزرگداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام، از برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت فعالان کانون ها در مساجد شهرها و روستاهای استان  خبر داد و گفت: پویش بین المللی نسل سلیمانی با امضای الکترونیکی میلیونی نامه ای به فرماندهان جبهه مقاومت نیز طراحی و اجرا شد.

وی برگزاری دومین جشنواره  سراسری سرود بچه های مسجد (سردار آسمانی)  به مناسبت، اجرای رزمایش مواسات و همدلی و توزیع بسته های معیشتی، طبخ غذای گرم و توزیع بین خانواده های نیازمند، برگزاری مسابقات کتابخوانی «مکتب سلیمانی» و نیز اجرای طرح ملی «ایران قوی» با بخش های روح مقاومت، ثبت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و هنری کانون ها در سامانه  بچه های مسجد را به اهم اقدامات در این باره افزود.

حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، مدیر کانون منتظران ظهور اسفراین از برگزاری وبینار تخصصی و علمی تبیین شاخص های حاج قاسم با حضور طلاب  حوزه های علمیه خبر داد و گفت: در این وبینار حجت الاسلام «سالاری مکی» به تشریح موضوع وبینار پرداختند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس ویژه دهه بصیرت به همت فعالان این کانون خبر داد.

«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین نیز در این باره با اعلام  برنامه محوری این کانون از برگزاری  مسابقه مجازی « من از نسل سلیمانی  هستم»  خبر داد و گفت: این مسابقه  ویژه دانش آموزان در دو مقطع ابتدایی و  متوسطه  اول و دوم  و با همکاری  پایگاه مقاومت بسیج  صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین برگزار می شود.

وی محورهای مسابقه را  شعر، عکس، پوستر، پادکست، فیلم کوتاه،  نماهنگ، نقاشی و دلنوشته  با موضوعات ولایت فقیه،  دانش آموز  انقلابی  و سردار  شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: علاقمندان تا 25 دی ماه فرصت دارند آثار خود را به شماره 09374946793 به پیام رسان های  ایتا، سروش، بله، شاد و.. ارسال کنند.

«میلاد قربانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد نیز از برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری «#نسل_سلیمانی_ها»  به صورت مجازی  و به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها  خبر داد و گفت: عکس سلفی با حاج قاسم، دلنوشته  و جملات  زیبا برای حاج قاسم، نقاشی و نامه ای به سردار با هشتک های #برای_سرباز و #نسل_سلیمانی_ها محورهای این مسابقه است  که علاقمندان تا 15 دی ماه جاری برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

وی افزود: شماره 09364481736 برای ارسال آثار از طریق پیام رسان های مختلف در نظر گرفته شده است.

«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اسفراین نیز از توزیع 30 بسته غذایی با مبلغ 9 میلیون تومان تومان هزینه  خبر داد و گفت: این بسته ها به همت خیران، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 «امین حقانی»، مدیر کانون  ولایت  مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) اسفراین از برگزاری مراسم  عزاداری و سالگرد شهید قاسم سلیمانی در این مسجد  خبر داد و گفت: تهیه  تمثال سردار دلها،  شعار نویسی به روی خودروها نیز از دیگر اقدامات این مسجد می توان نام برد.

رسول متین مدیر کانون امام رضا (علیه السلام) شهر گرمه نیز از فضا سازی شهری به مناسبت ایام شهادت سردار آسمانی و  تهیه برچسب مزین به تمثال حاج قاسم و نصب آن بر روی خودروها در این شهرستان خبر داد.

«علی اصغر سهیلی»، مدیر کانون نینوای مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز از برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور محدود افراد و به همت خواهران فعال در مسجد برگزار شد.

«محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان  مسجد امام حسین (علیه السلام)  نیز اعلام کرد:  علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری توسط ارکان مسجد، توسط کودکان و نوجوانان این کانون، بسته های فرهنگی مزین به تصویر سردار دل ها بین مردم محله توزیع شد.

وی همچنین از توزیع 160پرس غذای گرم بین عزاداران فاطمی و سوگواران سرداردلها و نیز توزیع  داروی امام کاظم (علیه السلام) بین خانواده های نیازمند خبر داد.

«سید علی شاه آبادی» مدیر کانون حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد از توزیع 2هزار  و 600 پرس غذای گرم به مناسبت ایام سوگواری دهه فاطمیه اول و سالگرد شهادت سردار دلها به همت خیرین مسجدی خبر داد و گفت: این غذا ها به مدت 6 شب در محله های کم برخوردار و حاشیه شهر بجنورد از جمله احمد آباد و صندل آباد، ناظرآباد ،جوادیه، شهرک گلستان، بربر قلعه، منطقه حصار نیروگاه و کلاته آروین توزیع شد.

«اصغر لنگری» مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد نیز از برگزاری مسابقه دلنوشته ای به سردار  خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند  آثار خود را 15 دی ماه جاری به آدرس  @mqksboj  در پیام رسان سروش ارسال کنند.

«علی نامور» مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد نیز از اجرای سرود« به وقت شهادت» توسط گروه سرود «پیروان ولایت» در برنامه زنده تلویزیونی «سلام سردار» از شبکه استانی اترک  خبر داد.

«مجتبی قوی بنیه» مربی  گروه سرود«نسیم رضوان»  مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف ) بجنورد نیز از اجرای این گروه در برنامه زنده سلام سردار صبح امروز شنبه و همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی خب داد و گفت: این سرود با عنوان « لحظه آخر» به صورت زنده اجرا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز