مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

جذب ۲۴۸۰ حامی در پویش «ایران مهربان»

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۳
جذب ۲۴۸۰ حامی در پویش «ایران مهربان»
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: با اجرای پویش ایران مهربان دو هزار و ۴۸۰ حامی جدید در این استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای پویش ایران مهربان، مهمترین هدف آن را جلب کمک بیشتر مردم و خیران در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین و ارتقای سرانه دریافتی آنان در راستای طرح اکرام ایتام ذکر و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این پویش تا پایان سال هیچ یتیم بدون حامی در استان وجود نداشته باشد و سرانه ایتام نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با مشارکت خیرین، دریافتی ایتام خراسان شمالی در سال جاری ۷۰ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: تعداد حامیان همکار با کمیته امداد خراسان شمالی قریب به ۲۱ هزار نفر است که هم اکنون دو هزار و ۴۸۰ نفر دیگر به این افراد اضافه شده است.

وی اضافه کرد: حامیان امسال بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان کمک به حساب ایتام خراسان شمالی واریز نقدی و غیر نقدی داشته اند.

 خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه با توجه به عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس به علت محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، اولویت اصلی این نهاد فراهم کردن زمینۀ بهره مندی همه دانش آموزان تحت حمایت از آموزش غیرحضوری است، افزود: به منظور فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان تحت حمایت با مشارکت خیران این نهاد ۲۵۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به مبلغ جمعا ۷۵۰ میلیون تومان برای دانش آموزان فاقد این تجهیزات الکترونیکی تهیه و تحویل داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با کمک خیران اجازه ندهیم دانش آموزی به دلیل نداشتن ابزار آموزش مجازی از تحصیل باز بماند.

کمک ۹۴ میلیارد تومانی مردم خیر خراسان شمالی به محرومان

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه این نشست خبری به کمک ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مردم نوعدوست این استان به محرومان خبر داد و افزود: در بخش زکات ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که این رقم زیر نظر اعضای شورای زکات روستا ها صرف نیاز های معیشتی، فرهنگی، تحصیلی و اشتغال نیازمندان شده و بخشی نیز صرف ساخت پروژه های عام المنفعه شده است.

وی گفت: صدقات پرداختی مردم نیز امسال بیش از سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان است و بیش از ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ تومان نیز به مراکز نیکوکاری استان کمک شده است.

وی همچنین به برنامه های کمیته امداد در بزرگداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود:۶۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها در بین نیازمندان استان توزیع شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز