استاندار خراسان شمالی:

قانون، نظارت و اجرا باید با یکدیگر تطبیق داشته باشند

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۶۳۹۷
قانون، نظارت و اجرا باید با یکدیگر تطبیق داشته باشند
استاندار خراسان شمالی گفت: قانون، نظارت و اجرا باید با یکدیگر تطبیق داشته باشند چرا که نوشتن قانون و تبصره به تنهایی برای حل مشکلات کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در نشست شورای اداری استان که با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، گفت: در مدیریت تخصص به تنهایی گره گشا نیست و باید فهم مدیریتی برقرار باشد. 

شجاعی با بیان اینکه اجزای حاکمیت در استان هم افزا و منسجم هستند، افزود: فهم و درک مشترک برای رسیدگی به امور مردم بین اجزای حاکمیت استان وجود دارد و این روند باید ادامه داشته باشد،. 

شجاعی دستگاه های نظارتی را بهترین مشاوران در اجرا توصیف کرد و گفت:  در استان تلاش کردیم بر اساس برنامه در هر بخشی سند داشته باشیم و با کار کارشناسی آسیب ها را شناسایی کنیم و در حین تهیه سند و اجرای آن نظارت داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه وقت آن رسید است ماحصل بیش ۴٠ سال تجربه تمامی بخش ها به ویژه دستگاه های نظارتی تلفیق شود، افزود: نوشتن قانون و تبصره به تنهایی کار را انجام نمی دهد. 

شحاعی کار اجرا را بسیار سخت دانست و تصریح کرد: اجرا در زمان حال است و قوانین و آیین نامه ها می تواند مربوط به سال های گذشته باشد و بنابراین بازنگری، تطبیق و الگو گذاشتن بین اجرا و قوانین مهم است. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر کار نکردن راه آسانی است چرا که کسی را بخاطر کار نکردن جریمه نمی کنند، بر بروزرسانی سیستم نظارتی تاکید کرد. 

محمدعلی شجاعی گفت: اگر سیستم نظارتی بروز نشود مدیرانی که کار نمی کنند مشکلی ندارند و مدیرانی که کار می‌کنند حتما مشکل دارند که ضررش برای مردم است. 

شجاعی اشاره اشت: برخی از قوانین ما به دلیل پوشاندن ضعف های مدیریتی است چرا که به دلیل ضعف در اجرا توسط مدیر به جای تغییر مدیر به تغییر قوانین دست زدیم. 

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به وجود برخی قوانین و آیین نامه های ضد سرمایه گذاری اشاره داشت و افزود: تا وقتی که سرمایه گذاری بخش خصوصی در مملکت صورت نگیر هیچ شعار و برنامه ای تحقق نمی یابد. 

محمدعلی شجاعی تاکید کرد: دولت باید زیر ساخت ها را ایجاد کند و در ادامه بخش خصوصی با ایحاد اشتغال سفره مردم را رونق ببخشد. 

شجاعی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در نشست خاطر نشان کرد: مجموع اعتبارات در تفاهم نامه های مختلف امضا شده استان چندین برابر بودجه استان است اما برخی مدیران اصلا پیگیری نمی کنند و اصلا نیستند. 

وی افزود: پروژه های بالای ٩۵ درصد در هر حوزه ای برای افتتاح در دهه فجر جمع بندی شود تا مردم بهره مند شوند و همچنین فرمانداران مکلف به پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی هستند. 

شجاعی بر مدیریت سوخت استان با اتخاذ تصمیمات یکدست و هماهنگ بین متولیان امر، تصریح کرد: سیستم های گرمایشی در مدارس، دانشگاه ها، ادارات در ساعات غیر اداری، مساجد و هر جایی که حس می کنیم مازاد روشن هستند، خاموش شوند

رئیس شورای اداری استان خراسان شمالی بر ارائه گزارش از میزان منابع و مصارف بانک های خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت: اجازه نمی دهیم بانک های خصوصی منابع مالی مردم استان را جمع کنند در جای دیگر مصرف کنند تا کنون تذکر داده ایم و باید قانون را رعایت کنند در غیر اینصورت دکه ای بیش نیست و حتما برخورد می کنیم و تعطیل می شوند. 

شجاعی بر ارتباط بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: رسانه های استان با انصاف قلم می زنند و ما ایالت خودمختار در استان نداریم مدیران باید نشست خبری بگذارند و گزارش عملکرد بدهند و از انتخاب گزینشی خبرنگاران پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز