مدیر کل بازرسی استانداری خبر داد:

رتبه نخست خراسان شمالی در رفع اختلاف دستگاه های اجرایی

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۹:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۷۵۲۱
رتبه نخست خراسان شمالی در رفع اختلاف دستگاه های اجرایی
مدیر کل بازرسی و مدیریت عملکرد استانداری خراسان شمالی از کسب رتبه نخست این استان در حل اختلاف بین دستگاه های اجرایی بر اساس ارزیابی معاونت حقوق ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی کرامتی با بیان این خبر افزود: رسالت آیین نامه چگونگی حل اختلاف دستگاه های اجرایی این است که دستگاه اجرایی در هیچ مرجع قضایی شکایت نداشته باشد و اختلافات در استانداری ها حل و فصل شود. کرامتی با اشاره به تاکید استاندار خراسان شمالی مبنی بر تعامل و عدم شکایت دستگاه های اجرایی نسبت به یکدیگر، تصریح کرد: سال گذشته کمیته رفع اختلاف دستگاه های اجرایی در استانداری به ۴٠ فقره پرونده با موضوعات مالی، غیر مالی و مالی-غیر مالی رسیدگی کرده است.

وی ارزش ریالی پرونده های بررسی شده را ٢۴۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: پیگیری و دادرسی این پرونده ها در محاکم قضایی بر اساس تعرفه سال گذشته هشت میلیارد و ۶٢۵ میلیون تومان هزینه داشت که با ورود کمیته رفع اختلاف دستگاه های اجرایی در استانداری و خودداری از قضایی شدن شکایت ها در صرف اعتبار، وقت و انرژی صرفه جویی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی حق ندارند بابت طرح شکایت در دستگاه قضا و حل اختلاف با دستگاه دیگر، اعتبار پرداخت کنند، این امر تخلف بوده و با آن برخورد قانونی می شود. کرامتی در پایانی سخنان خود افزود: بر اساس آیین نامه رفع اختلاف میان دستگاه های اجرایی ابلاغی از طرف معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دستگاه ها نباید شکایت ها را قضایی کنند بلکه موارد باید به استانداری منعکس شود تا در کمیته رفع اختلاف دستگاه های اجرایی در استانداری بررسی و حل و فصل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز