ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان/۶۳ درصد اعتبارت بانکی مددجویان جذب شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۳:۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۰۲۳۱
ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان/۶۳ درصد اعتبارت بانکی مددجویان جذب شد
کارگروه بررسی تسهیلات اشتغال کمیته امداد (بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه) به ریاست مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی و با حضور بانک های عامل استان به منظور ارزیابی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال، توازن در جذب اعتبارات و هدفگذاری در قالب یک برنامه زمان بندی شده برای جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در این نشست به ارائه عملکرد و فعالیت بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و رفع موانع دست و پاگیر بانکی تاکید کرد و گفت: می طلبد بانک ها همکاری بیشتری در جهت تسهیل گری جذب مانده اعتبارات سال ۹۹ داشته باشند. 

مجید الهی راد تاکید کرد: کمیته امداد به عنوان پشتوانه اعتباری بانک ها با تدابیر مدیریتی خود پیگیر معوقات اقساط مددجویان می باشد. 

وی از خدمات و همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال قرض الحسنه مددجویان قدردانی کرد و گفت: بخش اعظمی از پیشرفت های مهم در حوزه اقتصادی در بخش اشتغال مددجویان امروز به واسطه نظام بانکی بوده است و این در حالی است که تسهیلات تکلیفی متفاوتی به عهده بانک هاست. 

وی افزود: کمیته امداد خراسان شمالی موظف است تا بازه زمانی باقی مانده تا پایان سال، متقاضیان را به بانک های عامل استان معرفی کرده و بانک ها هم تا موعد مقرر فرصت برای همکاری در این زمینه و جذب باقی مانده اعتبارات را داشته باشند. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یاد آوری اینکه هم اکنون دو هزار و ۶۵ طرح با اعتبار ۹۷ میلیارد ۶۳۰ میلیون تومان طی امسال از محل تبصره ۱۶ بانک های عامل استان به مرحله اجرا رسیده است، افزود: هم اکنون ۶۳ درصد اعتبارت (بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه) جذب شده است. 

وی به ارائه گزارشی از میزان جذب اعتبارات بانک های عامل استان پرداخت و افزود: بانک کشاورزی ۴۷ درصد، بانک ملی ۸۲ درصد، ملت ۴۱ درصد، رفاه ۹۶ درصد، صادرات ۱۳ درصد، بانک سپه ۵۷ درصد، مسکن ۸۲ درصد، تجارت ۷۸ درصد، پست بانک ۶۶ درصد، مهر ایران ۷۶ درصد، رسالت ۱۰۰ درصد و توسعه تعاون ۹۱,۴ درصد و در مجموع ۶۳ درصد اعتبارت تبصره ۱۶ جذب شده است. 

الهی راد به استفاده از تمامی ظرفیت ها در تسریع برای پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان تاکید کرد و افزود: هم اکنون از جهادگران کارآفرین به عنوان ظرفیتی در توسعه اشتغال استفاده می شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه خدمت به محرومان مرز نمی شناسد و ما برای خدمتگزاری در کمیته امداد نیازمند کار آرمانی هستیم و نیازی به مطرح شدن و دیده شدن نداریم، تصریح کرد: ایجاد فرصت شغلی مهمترین عوامل در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد است. 

وی اظهار کرد: همگرایی بین بانک ها و کمیته امداد در ایجاد زمینه اشتغال خود عامل مهمی در توانمندسازی محرومان محسوب می شود. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به اجرای طرح کارفرمایی و مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: امسال با اجرای این طرح ۳۵۰ نفر از مددجویان صاحب شغل می شوند. 

الهی راد اضافه کرد: این طرح با هدف توسعه اشتغال مددجویان با دو بسته تشویقی ارائه می شود که البته در مناطق ضریب ۸ و بالاتر دو بسته همزمان شامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارفرمایان و پرداخت حق بیمه به مدت دو سال در قالب این سیاست ارائه می شود. 

وی در ادامه به اجرای طرح ایران مهربان در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اشاره کرد و گفت: این پویش به منظور افزایش سرانه کمک های حامیان با کمک و مشارکت دستگاه های اجرایی در حال اجرا است. 

وی با دعوت از کارکنان بانک های استان به منظور همکاری در طرح ایران مهربان، خواستار معرفی یک رابط توسط بانک ها به عنوان متولی انجام امورات طرح ایران مهربان شد. 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سرانه ایتام خراسان شمالی ۳۶۰ هزار تومان است که امیدواریم با مشارکت کارکنان دستگاه های مختلف این رقم به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز