بیش از ۲۲ هزار ماموریت شهری و جاده ای طی ۹ ماهه نخست امسال

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۲۲۹۸
بیش از ۲۲ هزار ماموریت شهری و جاده ای طی ۹ ماهه نخست امسال
رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: 22 هزار و 425 ماموریت شهری و جاده ای در 9 ماهه نخست امسال توسط اورژانس به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر تقی دولت آبادی افزود: از این تعداد ماموریتی که در سطح خراسان شمالی انجام شده، 4 هزار و 196 ماموریت آن حوادث تصادفی و 18 هزار و 229 ماموریت نیز حوادث غیر تصادفی بود.

وی بیان کرد: ماموریت های غیر تصادفی شامل  بیماری‌های مختلف مانند بیماری های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و... و حوادث مانند سقوط، غرق شدگی، نزاع و... می شوند و ماموریت های تصادفی نیز حوادث ترافیکی در سطح استان است.

دکتر دولت آبادی از اجرای 14 هزار و 208 ماموریت شهری و 8 هزار و 217 ماموریت جاده ای طی 9 ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 14 هزار و 706 مورد اعزام به بیمارستان داشتیم، 664 مورد در محل درمان شدند و 470 بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

وی بیشترین ماموریت های غیر تصادفی را شامل ضعف، قلبی، تنفسی و افزایش فشارخون عنوان کرد و گفت: طی 9 ماه نخست امسال 22 هزار و 353 تماس، منجر به اعزام آمبولانس شد و 9 هزار و 583 تماس مشاوره ای و متاسفانه 8 هزار و 139 تماس نیز مزاحم تلفنی بود.

دکتر دولت آبادی تعداد ماموریت اورژانس هوایی را 24 مورد خواند و افزود: 14 ماموریت اورژانس هوایی به بیمارستان اعزام و 10 ماموریت نیز لغو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز