معاون سیاسی استاندار:

فضاهای فیزیکی استان در اختیار جامعه هنر قرار بگیرد

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۳:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۳۵۶۲
فضاهای فیزیکی استان در اختیار جامعه هنر قرار بگیرد
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات گفت: فضاهای فیزیکی در استان مانند فضای مربوط به دانشگاهها، آموزش و پرورش و سایر دستگاهها باید در اختیار جامعه هنر استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران با بیان اینکه هیچ زبانی به بلاغت زبان هنر نیست، افزود: در شرایط امروز به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی و سبک زندگی باید از ظرفیت های حوزه هنر به خوبی بهره مند شد.

برادران گفت: گاهاً اثرگذاری و ماندگاری یک اثر هنری به مراتب بیشتر از برخی سخنرانی ها و سلسله مباحث علمی است و بنابراین رسانه ملی باید در تولید محتوا از ظرفیت هنرمندان استان به خوبی بهره‌مند شود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به دیدگاه ریاست جمهوری به مقوله هنر و فرهنگ که فرهنگ نباید دولتی باشد اما دولت باید فرهنگی باشد، افزود: به عنوان دولت وظیفه داریم از جمله هنرمندان حمایت کنیم.

احمد برادران با اشاره به پرداخت ۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به هنرمندان استان، گفت: در سال های اخیر هنر کارت توسط دولت برای هنرمندان تهیه شد که در ایام کرونا این کارت برای کسانی که عضو صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان هستند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شارژ شد. 

وی افزود: ۶۳۷ نفر در استان خراسان شمالی عضو صندوق هستند که با تلاش های انجام شده این تعداد نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

برادران با اشاره به نگاه مثبت استاندار خراسان شمالی به حوزه هنر استان گفت: در استان تلاش کردیم علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها و تغییر رویکرد و نگاه به جامعه به هنر و هنرمندان با ایجاد مجامع مختلف مشورتی مانند جوانان و رسانه به مشکلات این قشر رسیدگی کنیم.

 

نظر شما