نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین پایانی جشنواره ملی تئاتر آیات مطرح کرد:

پیوند دین با فطرت، راز ماندگاری هنر

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۱
پیوند دین با فطرت، راز ماندگاری هنر
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در ایین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر آیات رازماندگاری هنر را پیوند دین با فطرت برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین پایانی این دوره از جشنواره با بیان این که زمانی که دین با زبان هنر مطرح شود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: دین مطابق با فطرت آدمی است و از بین نمی رود، بنابراین هر آن چیزی که با فطرت همراه شود از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام  نوری با اشاره به تاثیرگذاری قرآن بر الهام گرفتن از این کتاب آسمانی از سوی هنرمند تاکید و آن را دلیل ماندگاری آثار هنری برشمرد و افزود: از این روی هنرمند با شناخت خوب از فرهنگ و دین، درد جامعه و درک فطرت آدمی در کنار تخصص لازم می تواند اثری در اوج و ماندگار در تاریخ خلق کند.
امام جمعه بجنورد، خاطر نشان کرد: هنرمند با درک ندای فطرت و شکوفاسازی آن اثر ماندگاری را تولید خواهد کرد که در حکم حسنه جاریه است.
گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی از اول بهمن فعالیت خود را با رقابت 7 گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، قزوین، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی و داوری «سعید اسدی»، «حسین مسافر آستانه» و «محمد حیدری» در سایت تیوال آغاز کرد، امشب با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

 

نظر شما