۲ مرکز جامع خدمات سلامت و ۵ پایگاه و خانه بهداشت به بهره بردای می رسد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۵:۳۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۱۰۰۵
۲ مرکز جامع خدمات سلامت و ۵ پایگاه و خانه بهداشت به بهره بردای می رسد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افتتاح و بهره برداری از 7 پروژه این معاونت با اعتبار 30 میلیارد و 290 میلیون ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: خانه های بهداشت خرمده با زیربنای 75 متر و اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری می رسد و تمامی خدمات بهداشتی شامل کنترل فشارخون، دیابت، مادران باردار، واکسیناسیون و .... در این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان این که با احداث این خانه بهداشت، دسترسی جمعیت گروه هدف به ارائه خدمات راحت تر وآسان تر خواهد شد، افزود: 557 نفر تحت پوشش خانه بهداشت خرمده قرار خواهند گرفت.

دکتر دلشاد خانه های بهداشت حسین آباد 2 و عبدآباد شیروان را دو خانه بهداشت دیگر استان خواند که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و گفت: خانه بهداشت حسین آباد و عبدآباد شیروان هریک با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و با اعتبار احداث شده و جمعیتی بالغ بر 2800 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی از افتتاح مراکز جامع سلامت گیفان و تیتکانلو در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی تیتکانلو با اعتبار 8 میلیارد ریال در 9 کیلومتری مرکز شهرستان احداث شده که از طریق یک پایگاه بهداشتی شهری و دو خانه بهداشت حاج تقی و خبوشان، جمعیتی بالغ بر 5460 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی  ادامه داد: با راه اندازی این مرکز، مردم منطقه همه روزه از خدمات پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط و انجام مراقبت های دوره ای برای تمامی گروه های سنی توسط کارکنان مربوطه برخوردار خواهند شد.

وی سپس به مرکز خدمات جامع سلامت گیفان اشاره کرد و گفت: این مرکز با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد ریال احداث شده و جمعیت تحت پوشش آن 4 هزار نفر است که خدماتی از جمله ویزیت پزشک و دندانپزشک، مامایی، آزمایشگاه و ... در این مرکز ارائه می شود.

دکتر دلشاد از افتتاح پایگاه های بهداشت رزاز و ملکش در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پایگاه سلامت ملکش با اعتباری بالغ بر 5290 میلیون ریال احداث شده است که به بیش از 6 هزار نفر خدماتی از جمله مراقبت مادر وکودک، واکسیناسیون، مامایی و سالمندان را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: پایگاه های بهداشت رزاز با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده و جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد همچنین این مرکز به عنوان مرکز منتخب کرونا به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز