معاون سیاسی استاندار:

مدیریت و کنترل بیماری کرونا نیازمند اطلاع رسانی همه جانبه است

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۴:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۳۶۱۱
مدیریت و کنترل بیماری کرونا نیازمند اطلاع رسانی همه جانبه است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی لازمه مدیریت و کنترل بیماری کرونا را اطلاع رسانی تمام دستگاه های اجرایی و همت آنان در این مسیر برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «احمد برادران »در چهاردهمین شورای اطلاع رسانی استان با مهم شمردن موضوع کرونا در کشور بر مدیریت  عادی انگاری ایجاد شده نسبت به بیماری کرونا در سطح جامعه تاکید کرد. 

وی با اشاره به این که حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حتی در مشاغل و صنوف مختلف  به شدت کاهش یافته، از تمامی دستگاه های اجرایی، صداوسیما و رسانه ها انتظار می رود در قبال این موضوع مسئول باشند. 

برادران همچنین از شبکه های اجتماعی به ویژه بهره گیری از شبکه شاد خواست تا موضوع خطر افزایش تعداد بیماران کرونایی را گوشزد کنند.

وی افزود: امروز دشمنان با تمام قوای خود درصدد ایجاد ناامیدی در بین مردم هستند و ما به عنوان کارگزار جمهوری اسلامی وظیفه داریم مانع این کار شویم زیرا نظام خدمات قابل توجهی ارائه داده است. 

وی به اهمیت حوزه اطلاع رسانی در بخش برق هم اشاره و اظهار داشت: بر اساس آمار شرکت برق استان،۱۱۶ هزار و ۴۱۰ هزار خانوار شهری و روستایی استان از اول آبان ماه تا آخر آذر ماه از برق رایگان استفاده  کردند و این یکی از موضوعات تحقق یافته نظام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه به ارائه فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی  پرداخت و گفت:  از ابتدای همه گیری کرونا به منظور آگاهی بخشی و آرامش بخشی در جامعه بیش از هزار و ۳۰۰ اثر فرهنگی و هنری در قالب پوستر، انیمیشن،  اینفو گرافی و ویدئوکلیپ های هنرمندان، کاریکاتور توسط جامعه فرهنگی و هنری استان تولید شده است.

«حسین فرخنده»،  در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری موفق هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اشاره و تصریح کرد: مشارکت ۸۴ درصدی و کسب رتبه نخست استان در این دوره از انتخابات در سطح کشور زمینه ساز  جریان صحیح و صریح اطلاع رسانی در استان خواهد بود.

وی با بیان این که وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  نظارت بر رسانه های دارای مجوز است و قانون گذار برای برخورد با تخلفات رسانه ای اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز ساز و کاری خارج از حیطه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرده است، تصریح کرد: در ۳ ماه اخیر با پیگیری های اداره کل و دعوت از فعالان مجازی برای اطلاع رسانی از طریق مجرای قانونی تاکنون ۵ تقاضای مجوز پایگاه خبری در سایت جامع رسانه های کشور  به ثبت رسیده است که با دریافت یک‌ مجوز پیگیری های لازم برای صدور مجوز فعالیت دیگر پایگاه ها در ماه های  پیش رو انجام گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز