کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۴۵۴۸
معاون بهداشتی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین بررسی های انجام شده از سوی بازرسان بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز، اماکن و محیط های اداری و کاری استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: منظور از میزان رعایت پروتکل های بهداشتی همان میزان استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح مراکز، اماکن و محیط های اداری و کاری استان است.

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را 81 درصد اعلام کرد و گفت: کاهش این میزان در روزهای اخیر نگران کننده بوده و اگر مردم در رعایت پروتکل ها کوتاهی کنند باید منتظر عواقب بسیار ناگوار در افزایش فوتی های کرونا باشیم.

دکتر دلشاد عنوان کرد: رعایت موارد مذکور در بجنورد 77 درصد، شیروان 76 درصد، مانه و سملقان 81 درصد، فاروج 84 درصد، جاجرم 85 درصد، گرمه 87 درصد و رازوجرگلان 93 درصد است.

وی مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی دانست.

دکتر دلشاد اظهار داشت: از همه مردم و اصناف می‌خواهم که مانند همه ماه‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری و همراهی مناسب خود ادامه بدهند چرا که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و عادی انگاری در این زمینه می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و خیز جدید بیماری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز