گام های اوقاف برای تبدیل امامزاده سیدعباس(ع) به قطب فرهنگی شمال شرق کشور

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۲:۵۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۵۲۱۹
گام های اوقاف برای تبدیل امامزاده سیدعباس(ع) به قطب فرهنگی شمال شرق کشور
قرار است طرح توسعه امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد با مشارکت آستان قدس رضوی اجرا شود؛ طرحی که بحق خواسته بسیاری از افراد است و به گفته دکتر «شجاعی» استاندار خراسان شمالی، اجرای آن موجب تحول اقتصاد استان می شود و افزایش درآمد مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اینک پس از سال ها انتظار اهالی خراسان شمالی به ویژه ساکنان مرکز استان و البته با پیگیری های شبانه روزی اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین استانداری خراسان شمالی و برگزاری جلسات مختلف، قرار است طرح توسعه امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد با مشارکت آستان قدس رضوی اجرا شود؛ طرحی که بحق خواسته بسیاری از افراد است و به گفته دکتر «شجاعی» استاندار خراسان شمالی، اجرای آن موجب تحول اقتصاد استان می شود و افزایش درآمد مردم را در پی خواهد داشت.

در کنار طرح توسعه زیرساختی و فیزیکی امامزاده سیدعباس(ع) که در گرو مشارکت و همت دستگاه های مختلف است، اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد نیز برنامه ریزی هایی برای ارائه طرح توسعه فرهنگی امامزاده سیدعباس(ع) دارد تا در آینده ای نه چندان دور و در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی هر منطقه، با اقدامات در دست انجام، امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد نیز به قطب فرهنگی شمال شرق کشور تبدیل شود.

هرچند توسعه فیزیکی و زیرساختی امامزاده سیدعباس(ع) که قرار است در عرصه ای به مساحت بیش از ۱۷ هکتار انجام شود، فواید اقتصادی و افزایش درآمد مردم منطقه را در پی خواهد داشت اما نباید نقش توسعه فرهنگی این امامزاده را در تاثیرگذاری فرهنگی و مذهبی منطقه نادیده گرفت و بی شک در آینده می توان علاوه بر برگزاری مراسم مختلف از جمله مذهبی و مناسبتی، میزبان بسیاری از برنامه های فرهنگی و مذهبی استانی و حتی کشوری در خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها بود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد، همزمان با طرح توسعه زیرساخت های فیزیکی امامزاده سیدعباس(ع)، نقشه راه و طرح جامع توسعه فرهنگی این امامزاده ترسیم خواهد شد و در این طرح از ظرفیت جامعه فرهنگی و نخبگان استفاده خواهد شد.

«درتومی»، تحقق این مهم را در گرو همکاری و مشارکت نهادهای مختلف و مردم دانست و بر این موضوع تاکید کرد که در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد ظرفیت های فرهنگی و مذهبی بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها به نحو احسن در پیشبرد برنامه های فرهنگی و مذهبی بهره برد.

به گفته وی، طرح ها و برنامه های مختلفی ذیل طرح توسعه جامع فرهنگی امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد به کمک جامعه فرهنگی و نخبگان و همچنین مردم در دست انجام خواهد بود که در آینده ای نزدیک به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز