دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

تحقق حقوق کودک نیازمند فهم مشترک است

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۹:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳۴
تحقق حقوق کودک نیازمند فهم مشترک است
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: برای تحقق حقوق کودک باید تمامی کنشگران حقوق کودکان به فهمی مشترک برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود عباسی در بیست و هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک و هفدهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک که در بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه در دین مبین اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می شود، افزود: حقوق کودک مجموعه ای از حقوق بشر در اسناد بین المللی، ملی و آموزه های دینی است.

عباسی با تاکید بر اینکه کودکان نیازمند حمایت هستند و ما باید به عنوان فعالان حوزه حقوق کودک برای احقاق حقوق آنان گام برداریم، افزود: حمایت اجتماعی، قضایی و حقوقی و هماهنگی بین دستگاهی سه محور اساسی برای حمایت همه جانبه از حقوق کودکان است. 

وی گفت: هدف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از برگزاری کنفرانس های تخصصی ایجاد هماهنگی و به صحنه آوردن کلیه فعالان حوزه حقوق کودک برای رسیدن به فهم مشترک نسبت به حقوق کودکان است.

عباسی با بیان اینکه امروز هماهنگی بین دستگاهی برای حمایت از حقوق کودکان در سطح ملی آغاز شده و یقینا آینده درخشان تری در انتظار کودکان است، افزود: در پرتوی سند ملی حقوق کودک به دنبال رساندن کودکان به جایگاه شایسته خود هستیم.

عباسی در بخش پایانی سخنان خود افزود: در سالجاری با تصویب قانون حمایت از اتباع و نوجوانان شاهد تحول چشمگیر در حوزه احقاق حقوق هستیم که آیین نامه اجرایی آن در دستور کار دولت است. 

در ادامه رییس سازمان بهزیستی کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشت، گفت: خانواده به عنوان اصلی ترین واحد اجتماعی برای احقاق حقوق کودک از جمله حق برخورداری از تحصیل، سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی نقش اساسی بر عهده دارد.

وحید قبادی دانا با اشاره به شرایط مخاطره آمیز برای کودکان بدسرپرست، افزود: بازماندگی از تحصیل از جمله شرایط مخاطره آمیز برای کودکان است که فعالان حوزه حقوق کودک باید متوجه این شرایط باشند و بر اساس قانون وظایف خود را اجرا کنند.

قبادی دانا با اشاره به وجود ارتباط تنگاتنگ بین سازمان های حمایتی و فعالان حوزه حقوق کودک، گفت: برگزاری نشست ها و کنفرانس های تخصصی بین دستگاهی منجر به همسویی و هم‌افزایی برای احقاق حقوق کودکان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز