استاندار خراسان شمالی:

ارمنستان دروازه ورود تجار استان به اوراسیا شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۸:۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۵
ارمنستان دروازه ورود تجار استان به اوراسیا شود
استاندار خراسان شمالی گفت:سفیر ارمنستان مسیری طولانی در مروادات اقتصادی با خراسان شمالی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان و با حضور سفیر جمهوری ارمنستان افزود: بجنورد می‌توانند نقش میانجیگری را ایفا کند و راه تجار ما را به کشورهای اوراسیا به ویژه روسیه فراهم کند لذا در این میان کشور ارمنستان می تواند دروازه ورود ما به اوراسیا باشد . وی گفت : دولت ارمنستان برای روابط با ایران اهمیت خاصی قائل است زیرا کشور ارمنستان پس از استقلال از روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه تجار ایران در ایروان از فعالیت‌های خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: کشور ارمنستان دروازه تجارت خارجی برای خراسان شمالی خواهد بود زیرا ارمنستان در دو دهه گذشته با برنامه‌ریزی دولتمردان از رشد و توسعه بسیاری برخوردار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط خراسان شمالی با کشور ارمنستان هستیم، اظهار داشت: تردد تجار استان به کشور ارمنستان ، ایجاد دفتر تجاری و ایجاد نمایشگاه دائمی برای تجار ارمنستان و بر عکس آن را خواستار می باشیم.

شجاعی افزود: پیشرفت های کشور ارمنستان در حوزه فناوری می‌تواند برای خراسان شمالی ثمرات زیادی داشته باشد همچنین انجام فعالیت و ارتباطات دو طرفه در زمینه های گردشگری، ورزشی، فرهنگی، هنری ، اقتصادی ،صنعت و کشاورزی را جهت سهولت کار و مراودات بیشتر با کشور ارمنستان انجام خواهیم داد. سفیر جمهوری ارمنستان نیز در این نشست گفت :خراسان شمالی با داشتن دکتر شجاعی استانی بسیار خوش‌شانس است من به استان های مختلف ایران سفر کردم اما خراسان شمالی به لحاظ طبیعت و مهمان‌نواز استانی خاص است لذا مسیر طولانی را در زمینه مراودات اقتصادی با این استان خواهیم داشت.

آرتاشس تومانیان تصریح کرد: در حوزه های کشاورزی، مواد غذایی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، توریستی فرهنگی و ورزشی می توانیم با استان خراسان شمالی همکاری کنیم همچنین می‌توانیم هیئت تجاری و خبرنگار را اعزام کرده و از استاندار خراسان شمالی برای سفر به ارمنستان نیز دعوت می کنیم .

وی خاطرنشان کرد : چیزی که در این میان مهم بوده تمایل طرفین است که همین موضوع باعث می‌شود روابط سریع‌تر شکل بگیرد و فعالیت‌های خوبی را در کشور ارمنستان شکل گیرد. تومانیان با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار مراودات تجاری داشته ایم، اظهار داشت: همین روند برای جمعیت سه میلیون نفری ارمنستان بسیار مطلوب است. وی تصریح کرد: ارمنستان از نظر فرهنگی بسیار عمیق است که در این حوزه هم نیز می‌توانیم سطح ارتباطات خود را با خراسان شمالی ارتقا دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز