استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

صنایع مکلف به اجرای مبانی طرح جامع پدافند غیرعامل استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۲:۵۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۶۴۶۳
صنایع مکلف به اجرای مبانی طرح جامع پدافند غیرعامل استان
استاندار خراسان شمالی گفت: مجموعه تهدیدات در طرح جامع پدافند غیرعامل استان جمع بندی خواهد شد و کلیه بخش ها به ویژه صنایع مکلف به اجرای این مبانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه هر طرح باید ضمانت اجرایی داشته باشد گفت: در سند پدافند غیرعامل استان آنچه مربوط به حوزه های اقتصادی و صنعتی است در شورای تامین استان برای اجرا همراه با تعیین برنامه زمانبندی تصویب خواهد شد و واحدهای صنعتی ملزم به اجرا و رعایت مبانی پدافند غیرعامل در استان خواهند شد.

شجاعی به اشاره به اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان روستانشین هستند، افزود: ۹۱ درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و در سفر مقام معظم رهبری به استان، ایشان بخش کشاورزی پیشران اقتصادی خراسان شمالی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی بدون آب معنا ندارد، افزود: در طرح جامه تهیه شده پدافند غیرعامل استان بخش کشاورزی به عنوان قوت و قدرت استان خراسان شمالی به خوبی در نظر گرفته شده است اما به مسئله کم آبی و بحران آب در این طرح به عنوان یک تهدید غیرنظامی برای استان توجهی نشده است و باید به عنوان پیوست در این طرح لحاظ شود.

شجاعی کمبود آب را مانعی برای توسعه و ایجاد مشکلات در حوزه های مختلف مانند تامین معیشت و اشتغال عنوان کرد.

شجاعی با اشاره به پیگیری‌های استان برای تخصیص سهم به خراسان شمالی در طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، گفت: بررسی مسئله کم آبی در استان خراسان شمالی که ۸ دشت از ۱۱ دشت آن ممنوعه است از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند دلیلی علمی برای اجرای طرح های انتقال آب به استان باشد.

شجاعی بر همراهی مردم برای اجرا هر گونه طرحی در استان تاکید کرد و افزود: اجرای مبانی و اصول در سند پدافند غیرعامل استان مستلزم همراهی مردم و فهم مشترک است که صدا و سیما و رسانه ها باید در خصوص این طرح بسته ای برای اطلاع رسانی و آگاه سازی به مردم تعریف کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر وجود عنصر انسجام و هم افزایی در مجموعه مدیریت استان گفت: به رغم وجود کمبودهای فراوان اما با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی تلاش داریم نداشته ها را تامین کنیم و این انسجام دلیل عدم نگرانی مسئولان ملی برای خراسان شمالی در بروز اتفاقات مختلف مانند سیل است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز