معاون سیاسی استاندار:

مردم عنصر اصلی برگزاری انتخابات/ تعیین اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان/ فراهم شدن بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۰:۴۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۵
مردم عنصر اصلی برگزاری انتخابات/ تعیین اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان/ فراهم شدن بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در صدا و سیمای استان به تشریح سیاست ها و اقدامات انجام شده در حوزه انتخابات استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران نقش مردم در تعیین سرنوشت خود در سطوح ملی و محلی را بی‌بدیل دانست و افزود: نظام ما جمهوری اسلامیست و یکی از الزامات جمهوریت حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است و باتوجه به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری و طبق اصول قانون اساسی و انتخابات مشارکت مردم مسئله بسیار مهمی است. 

برادران با بیان اینکه در واقع خود مردم انتخابات را برگزار می‌کنند، گفت: بر اساس قانون فرمانداران ۳۰ نفر از معتمدین از اقشار مختلف مردم را دعوت می‌کنند و بعد از استعلام و تایید هیات های نظارت بر انتخابات از میان آنان هیات اجرایی، انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی با بیان اینکه با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا امسال زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا در دو بازه زمانی جداگانه انجام می شود، افزود: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر ۲۰ اسفند ماه سالجاری و شورای روستا و عشایر از ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

احمد برادران با اعلام ایجاد بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان در استان، گفت: استفاده از نرم افزار موجود در پرتال وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه حضوری به فرمانداری ها روش های ثبت نام داوطلبان می باشد.

برداران با بیان اینکه بر اساس قانون مسئله نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس می باشد، افزود: نمایندگان مردم شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین در مجلس شورای اسلامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان هستند.

وی گفت: گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، یک قطعه عکس و گواهی پذیرفته شدن استعفا مدیران دولتی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام داوطلبان است.

برادران افزود: داوطلبان باید برای اخذ استعلام عدم سوء پیشینه خود به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند و همچنین مدیران باید قبل از ثبت نام از سمت و مسئولیت خود استعفا داده و استعفای آنان تایید شده باشد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود از تمامی افرادی که می‌توانند در عرصه اجتماعی حضور یابند و برای خدمت به مردم بر اساس قانون از شرایط لازم برخوردار هستند برای ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا دعوت کرد و افزود: شوراهای شهر و روستا در تسهیل و آبادانی منطقه تاثیر بسزایی دارند و افراد واجد شرایط باید بخاطر توسعه شهر و روستای خود در انتخابات حضور یابند.

احمد برادران در بخش پایانی سخنان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی، هیات های نظارت، شورای پیشگیری از وقوع جرم و فرمانداری ها نظارت بر عملکرد کاندیداها را بر عهده دارند و برابر با قانون با تخلفات برخورد می شود.

 

نظر شما