معاون اقتصادی استاندار:

تعاونی مرزنشینان نقش واقعی خود را ایفا کنند

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۰:۵۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۹
تعاونی مرزنشینان نقش واقعی خود را ایفا کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بر ایفای درست نقش تعاونی مرزنشینان استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در این نشست گفت: آیین نامه تشکیل شورای ساماندهی مبادلات مرزی برای واردات کالاهای مورد نیاز مرزنشینان با معافیت عوارض گمرکی است.

وی هدف از مبادلات مرزی را ایجاد اشتغال و درآمد برای مرزنشینان عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل تعاونی ها فعالیت آنان بر اساس دستورالعمل های قانونی است و تعاونی مرزنشینان نباید واسطه گری را در کشور رونق دهند تا سود تعاونی هه به جیب دلالان نرود.

قنبری با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان اگر توانایی انجام کار را ندارند باید منحل شوند، افزود: عملکرد این تعاونی ها باید شفاف باشد و با تشکیل نشست های سالانه، مشخص بودن سود و زیاد و منتفع شدن ذینفعان فعال باشند.

محمود قنبری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تمدید کارت مبادلات مرزی مرزنشینان گفت: بخشداری ها این موضوع را به خوبی برای مرزتشینان اطلاع رسانی کنند.

مشکلات تعاونی مرزنشینان استان برای توزیع موز از دیگر دستورکارهای این نشیت بود که قنبری در این خصوص دستور داد: برای توزیع ۹۰۰ تن موز باقیمانده در گام نخست موز مورد نیاز استان ظرف ۱۰ روز تامین و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز