تا بیست و پنجم اسفندماه؛

مهلت شرکت در طرح ملی« انتخاب روستای قرآنی ایران»

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۱
مهلت شرکت در طرح ملی« انتخاب روستای قرآنی ایران»
رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت : دهیاران با همکاری خانه های قرآنی روستاها می توانند تا بیست و پنجم اسفندماه در طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران » شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی اصغر نودهی گفت: این طرح با هدف الگوسازی و جهت دهی فعالیت های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآنی و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: معیار سنجش در 2 بخش عمومی و تخصصی انجام می شود و اولویت با روستاهایی است  که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص های کیفی فعال تر هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 روستا در این طرح شرکت شرکت کردند، اظهار داشت: سامانه اینترنتی ayat.farhang.gov.ir  برای ثبت اطلاعات روستاهای قرآنی کشور  در نظر گرفته شده که دهیاران علاقمند به مشارکت در این طرح می توانند  تا 25 اسفندماه امسال اطلاعات خود را از طریق این سامانه بارگذاری کنند.

رئیس دفتر قرآن و عترت استان اظهار داشت: روستاهای منتخب از حمایت های ویژه توسعه فعالیت های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و استعدادهای قرآنی حمایت مادی و معنوی می شوند و همچنین از خیران قرآنی روستای منتخب تقدیر بعمل خواهد آمد.

نودهی تاکید کرد: پس از ارزیابی اطلاعات جمع بندی شده در استان ها ، هیات های استانی (متشکل از دستگاه های قرآنی استان) حداکثر سه روستای منتخب همراه با انتخاب یک روستای برتر استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی خواهند کرد تا از بین روستاهای سراسر کشور برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز