۳۰ درصد اشتغال استان توسط کمیته امداد ایجادشده است

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۲:۴۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۶۷۸۹
۳۰ درصد اشتغال استان توسط کمیته امداد ایجادشده است
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کمیته امداد توانسته به‌طور متوسط ۳۰ درصد مشاغل خرد و خانگی استان را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت همواره اولویت اول کمیته امداد بوده است، افزود: امسال این نهاد توانست با اعتبار بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان ۳۰ درصد کل اشتغال خرد و خانگی استان را ایجاد کند.

وی بابیان اینکه امسال ۳ هزار و ۳۵۳ شغل جدید با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ و منابع داخلی کمیته امداد برای مددجویان ایجادشده است، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنعت، حمل‌ونقل، مشاغل صنفی و خانگی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: ۵۴۹ طرح ایجادشده طی امسال از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجادشده است.

الهی راد در ادامه اشتغال‌های ایجادشده توسط منابع قرض‌الحسنه بانکی را دو هزار و ۷۰۹ طرح اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز حدود ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ طرح اشتغال پایدار نیز بااعتبار حدود ۶ میلیارد تومان ویژه مناطق روستایی و محروم ایجادشده است، اظهار کرد: ۳۱۱ نفر از مددجویان نیز از طریق مؤسسات کاریابی صاحب شغل شدند.

الهی راد در ادامه به اجرای طرح راهبری شغلی اشاره کرد و افزود: از این طریق، مددجویان مستعد اشتغال در کلیه زمینه‌ها به کارآفرینان حرفه‌ای معرفی می‌شوند تا با استفاده از دانش و تجربه آنان به موفقیت برسند و در این فرآیند کارآفرینان، طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد می‌دهند و با دریافت تسهیلات نسبت به توانمندسازی مددجویان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اشتغال هزار و ۵۰۰ مددجوی استان از طریق راهبری شغلی نیز تصریح کرد: طی امسال ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداخت‌شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز