معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:

ضرورت افزایش اختیارات بانک های استان در پرداخت تسهیلات

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۱۰۱۴
ضرورت افزایش اختیارات بانک های استان در پرداخت تسهیلات
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: اختیارات پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل استان باید تا پنج برابر افزایش یابد تا مشکلات این حوزه سرمایه گذاران به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است، افزود: برای موفقیت در تحقق این شعار باید موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران را شناسایی کنیم و در راستای حل آن قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موانع موجود اشکال در برخی قوانین و مقررات هاست که باید اصلاح شود. قنبری محدود بودن اختیارات بانک ها را یکی از این موانع دانست و تصریح کرد: اختیارات بانک های کشور بسیار محدود است و تاکنون سطح این اختیارات تغییری نکرده در حالیکه باید پاسخ سرمایه گذار در کوتاه ترین زمان ممکن داده شود.

وی اظهار داشت: پروژه های مهمی در سطح استان وجود دارد که به دلیل هم محدودیت در اختیارات معطل مانده که باید در سطح ملی مورد پیگیری جدی قرار گیرد. قنبری همچنین از سازمان هایی همچون امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان خواست تا پاسخ سرمایه گذاران را در کوتاه ترین زمان ارائه دهند و اگر سرمایه گذاری تخصص، تجربه و تعهد کاری دارد را ترغیب به ادامه کار کنند.

وی مسئله تورم را یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه سرمایه گذار ذکر و افزود: اگر پاسخ سرمایه گذار سریع تر داده شود بدون شک منابع مالی وی برای ادامه کار کفایت خواهد کرد.

قنبری حمایت از سرمایه گذار را حمایت از تولید دانست و گفت: با تشکیل کمیسیون های مختلف باید این موانع حل شود.

 

نظر شما