برگی دیگر از خدمات دولت تدبیر و امید؛

رشد ۴ برابری حوزه کتابخانه های استان در دولت تدبیر و امید

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۳:۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۱۴۷۱
رشد ۴ برابری حوزه کتابخانه های استان در دولت تدبیر و امید
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت : در دولت تدبیر و امید ۲۰ کتابخانه در این استان به بهره برداری رسیده است که رشد این حوزه در استان چهار برابر میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی بیگ زاده در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی اندیشه شهرستان شیروان گفت: در حال حاضر ۷۲ کتابخانه در استان وجود دارد و به زودی چند کتابخانه عمومی در گلستان شهر و روستاهای ارکان و گریوان از توابع شهرستان بجنورد و شهرستان اسفراین به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگ زاده افزود: حدود 840 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد که نزدیک به تعداد جمعیت استان است و 50 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه ها هستند که این نشان دهنده رشد، بلوغ و آگاهی مردم این خطه است.

وی گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و کتاب و کتابخانه نماد حافظه و رشد فرهنگی یک جامعه است.

بیگ زاده گسترش فرهنگ کتابخوانی را لازمه رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه توصیف کرد و گفت: تولیدی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مبتنی بر دانش بنیان بودن باشد که بستر آن از کتابخانه عبور می کند و می تواند موجب خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به کالاهای بی کیفیت خارجی در حوزه تولید شود.

وی افزود: هزینه‌کرد اعتبارات در بخش کتابخانه، مدرسه و دانشگاه ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که منجر به توسعه دانش، خلاقیت، تفکر و نوآوری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز