استاندار خراسان شمالی:

تمهیدات لازم برای شرایط مختلف کرونایی آماده شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۶۲۶۵
تمهیدات لازم برای شرایط مختلف کرونایی آماده شود
استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تا ۴۸ ساعت آینده دو سناریو برای وضعیت های بدتر و بدترین حالت ابتلا به بیماری کرونا جهت مقابله با این بیماری تهیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست گفت: امکانات و تجهیزات لازم از جمله دارو و تخت بیمارستانی برای شرایط مختلف ابتلا به بیماری کرونا سنجیده و کمبودها و پیشنهاد ها با شرح وظایف دستگاه های اجرایی برای تامین نداشته ها اعلام شود تا آمادگی لازم را برای مقابله داشته باشیم. 

شجاعی افزود: با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری ائمه جمعه و مساجد برای رنگ بندی های مختلف ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای استان جهت نحوه برگزاری مراسم های مذهبی در ماه مبارک رمضان پیش بینی های لازم صورت بگیرد. 

وی گفت: مردم از برگزاری مراسم های افطار و نذری پرهیز کنند و ترددهای غیر ضروری نداشته باشند. 

شجاعی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و اسفراین کمبودهای تجهیزاتی پزشکی را احصا کنند تا به مرکز اعلام کنیم، همچنین خاطر نشان کرد: فرمانداران باید بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در تمامی بخش ها اعمال محدودیت داشته باشند. 

 رئیس ستاد کرونا استان خراسان شمالی در ادامه افزود: افزایش تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا در شبانه روز گذشته بیانگر این است که جلوگیری از ابتلا و فوت ناشی از این بیماری باید اصل کارها باشد.  

شجاعی در پخش پایانی سخنان خود با تاکید بر انسجام اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا، افزود: صدا و سیما و رسانه های استان در حوزه آگاهی بخشی به مردم برای رعایت دستورعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و برگزاری مراسم های مختلف بیشتر از گذشته پای کار بیایند.

نظر شما