نسخه شفابخش کشور، مردمی کردن اقتصاد است

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۲:۴۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۸۴۸۷
نسخه شفابخش کشور، مردمی کردن اقتصاد است
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تنها نسخه شفابخش برای کشور مردمی کردن اقتصاد است زیرا با واگذاری اقتصاد به مردم مسیر توسعه سریع تر طی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی بیگ زاده در جلسه اندیشه ورزی نقش فرماندهی انتظامی استان در تحقق شعار سال افزود:در چند سال اخیر محوریت اصلی شعار سال مقام معظم رهبری اقتصادی است که این امر نشان از اهمیت اقتصاد در توسعه کشور دارد. وی تصریح کرد:انتخاب شعار سال عالمانه، کارشناسی و بسیار دقیق بوده چون مبتنی بر مشکلات کشور است و تحقق آن راهگشای این مشکلات خواهد بود.

بیگ زاده تولید را محور توسعه کشور دانست و اظهار داشت:شعارهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین شده، لذا منشا موانع و محدودیت های موجود بر سر راه تولید باید شناسایی شده تا در جهت تحقق شعار گام برداریم.

وی به موانع تولید اشاره و افزود: وجود مقررات دست پاگیر، بروکراسی پیچیده اداری، نبود برنامه ریزی جامع در حوزه صادرات و واردات، نبود بانک اطلاعاتی از میزان تولیدات، خام فروشی ، ورود کالاهای بی کیفیت و قاچاق به کشور و بی اعتمادی و نبود خودباوری در بین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از مهم ترین موانع تولید است.

بیگ زاده راهکارهای برداشتن موانع تولید را اعطای مشوق، ارائه تسهیلات، راه اندازی سامانه جامع صادرات، تسهیل فرآیندهای اداری، معافیت های مالیاتی، تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، تقویت تعاونی ها و تکمیل زنجیره های تولید عنوان کرد.

نظر شما