اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۰۲۰۵
اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امروز واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان که در تماس با بیمار و خطر ابتلا هستند و همچنین دانشجویان بالینی پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد با اعلام این خبر گفت: گروه بعدی واکسیناسیون، شامل بیماران خاص مانند بیماران صعب العلاج، سرطانی، دیالیز، بیماران کبدی و ... می شود که واکسیناسیون این افراد احتمالا از سه شنبه 7 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از اتمام واکسیناسیون بیماران خاص، نوبت به گروه‌های پرخطر و سالمندان بالای ۶۴ سال می رسد سپس ادامه واکسیناسیون طبق طرح سند ملی به ترتیب از از گروه‌های سنی بالا به پایین انجام می شود.

دکتر دلشاد تاکید کرد: فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود بنابراین مردم از مراجعه حضوری به مراکز درمانی خودداری کنند.

وی با اشاره به این که تمامی اطلاعات سالمندان، بیماران خاص و سایر گروه های سنی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در سامانه سیب سلامت ثبت است، افزود: هر شخصی که تحت پوشش خانه بهداشت یا پایگاه جامع سلامت قرار نداشته باشد، می‌تواند به نزدیک‌ترین خانه بهداشت یا پایگاه جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کرده و با در دست داشتن کارت ملی برای تشکیل پرونده خود در سامانه سیب اقدام کند.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان به آن دسترسی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز