معاون سیاسی استاندار در مراسم زنگ سپاس معلم :

ایران از سرآمدان نظام تعلیم و تربیت در ایام بیماری کرونا / غفلت از آموزش و پرورش غفلت از آینده کشور است

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۷:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۳۷۳۳
ایران از سرآمدان نظام تعلیم و تربیت در ایام بیماری کرونا / غفلت از آموزش و پرورش غفلت از آینده کشور است
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع بیماری کروناست و معلمان و کادر آموزشی کشورمان با تلاش و همت خود با تولید محتواهای آموزشی لازم به یکی از سرآمدان این حوزه در دنیا تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در آیین زنگ سپاس و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: با توجه به تاکیدات دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی، اینترنتی و پهنای باند امروز در ایام شیوع کرونا شاهد عملکرد خوب سیستم آموزشی کشور هستیم که مطالب آموزشی مناسب از بستر شبکه شاد با تلاش معلمان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: جایگاه و نقش نظام تعلیم و تربیت در نگاه توسعه ای، پیشرفت و توسعه پایدار مبتنی بر مشارکت افراد آشکار و بی بدیل است. برادران با اشاره به توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر آموزش و پرورش در 42 سال‌گذشته، افزود: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی با کارکردهای مختلف آشکار و پنهان در حوزه تعلیم، تربیت، تندرستی، اخلاق، فرهنگ، مذهب، مهارت های زندگی و... است.

برادران غفلت از آموزش و پرورش را غفلت از آینده کشور دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در نظام تعلیم و تربیت به مدت 12 سال برای ورود به جامعه آموزش می بینند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی یکی از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت را متمرکز بودن سیستم آموزشی دانست و تصریح کرد: باید با تعیین اهداف آموزشی مشخص این تمرکزها کمتر و به موضوع مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی توجه بیشتری شود و اختیارات بیشتری به مسئولین آموزشی منطقه داده شود.

برادران با بیان اینکه امروز مسئله کنکور تاثیر زیادی بر نظام تعلیم و تربیت دارد، گفت: تولید منابع و محتواهای آموزشی باید در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد. برادران برچیدن مدارس خشتی و گلی، بخاری های نفتی از سطح مدارس و اجرای طرح ارتقاء سطح سواد را از اقدامات خوب استان در دو سال اخیر در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تمامی این مقدمات برای اینکه است امر تعلیم و تربیت در جهت رشد بالندگی و توسعه جامعه به خوبی انجام شود.

در پایان این مراسم و در آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور احمد برادران معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی و محمد وحیدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی زنگ سپاس معلم در دبیرستان خیر ساز مصلی نژاد در شهرستان بجنورد نواخته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز