استاندار خراسان شمالی:

منفی کردن نرخ رشد تعداد معتادان، هدف نهایی استان در مبارزه با مواد مخدر

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۵:۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۴۱۳۷
منفی کردن نرخ رشد تعداد معتادان، هدف نهایی استان در مبارزه با مواد مخدر
استاندار خراسان شمالی گفت:با اجرایی شدن تمام مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال منفی کردن نرخ رشد تعداد معتادان استان به عنوان هدف نهایی این ستاد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی صبح امروز در نخستین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال‌جاری افزود:در سند جامع پیشگیری از مواد مخدر تاکید بسیاری بر مقوله پیشگیری شده تا از این طریق تعداد زندانیان این حوزه کاهش یابد.

وی با اشاره به موفقیت دستگاه های اجرایی متولی استان در دو سال اخیر در حوزه کاهش تعداد معتادان در سطح کشور ؛ تصریح کرد:در سند جامع پیشگیری از مواد مخدر تمامی جزییات و اقدامات در سطح شهرستانها ؛ روستاها و محلات آسیب دیده پیش بینی شده لذا تنها نباید به این موفقیت اکتفا کرد.

شجاعی با تاکید بر اینکه بر اساس این سند برای تمام دستگاه های اجرایی عضو این شورا وظایفی تعریف شده؛ خاطرنشان کرد: اگر تمام این دستگاه های اجرایی به وظایف خود به درستی عمل کنند شاهد کاهش نرخ تعداد معتادان استان خواهیم بود. وی بر اهمیت سند جامع پیشگیری از مواد مخدر استان تاکید کرد و افزود: وظیفه ما بیان آمار تعداد معتادان یا تعداد مراکز ترک اعتیاد نیست بلکه باید مطابق با این سند بعنوان تابلوی راه ؛ به دنبال کاهش تعداد معتادان و نرخ اعتیاد باشیم.

شجاعی تصریح کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای هم باید در اولویت اصلی کار قرار گیرد لذا مجموعه آموزش و پرورش با افزایش نرخ باسوادی می تواند کمک قابل توجهی به این حوزه داشته باشد.

وی همچنین اخراج کارگران به دلیل اعتیاد را ممنوع کرد و افزود: اخراج افراد به دلیل اعتیاد نباید انجام شود بلکه باید به سمت درمان قطعی این افراد رفت زیرا جبران عواقب اجتماعی ناشی از اخراج کار سختی است.

شجاعی تصریح کرد: با ارائه برنامه منسجم از سوی صداوسیما باید در مسیر اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم قدم برداشت زیرا انسجام اجتماعی در پیشبرد اهداف بسیار موثر است.

 

نظر شما