سقوط آزاد بیماری کرونا در استان خراسان شمالی؛

استاندار : ۵۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال استان برای واکسیناسیون مراجعه نکردند/ زیر سوال بردن عملکرد نظام و دولت مسیر منطقی جمع آوری رای نیست

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۸
استاندار : ۵۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال استان برای واکسیناسیون مراجعه نکردند/ زیر سوال بردن عملکرد نظام و دولت مسیر منطقی جمع آوری رای نیست
استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا منحنی شیوع این بیماری در استان کاهش چشمگیری داشته است و باید با انسجام عمومی این روند در استان ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تقدیر از همکاری مردم به ویژه اصناف استان برای اجرای مصوبات ستاد، گفت: شیب تعداد ابتلاها، بستری ها و فوتی ها در استان نزولی شده است.

شجاعی پس از استماع دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص روند واکسیناسیون در استان با ابراز نگرانی از عدم مراجعه ۵۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال جهت تزریق واکسن، افزود: خانواده های این ۴ هزار نفر برای ثبت نام و مراجعه آنان به مراکز درمان جهت واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت مساجد و حسینیه ها در بیانات خود به اهمیت مراجعه افراد جهت واکسیناسیون اشاره کنند، افزود: لیست افراد بالای ۸۰ سال استان به تفکیک شهرستان ها به فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام شود تا با ورود میدانی در سطوح پایین تر روند شناسایی و مراجعه افراد به مراکز درمان شتاب بگیرد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون حدود ۱۷ هزار واکسن به استان خراسان شمالی تحویل و حدود ۶۰ درصد آن تزریق شده است که شجاعی در این خصوص گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی کند اگر میزان توزیع واکسن متناسب با سرانه جمعیت استان نیست، جبران این عقب ماندگی را از سطح ملی پیگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات با تاکید بر اینکه بیماری کرونا تعطیلی ندارد، گفت: ایجاد شور انتخاباتی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد تا موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا در استان نشویم.

محمدعلی شجاعی افزود: موضوع مشارکت به عنوان پایه اصلی قدرت و قوت نظام از دغدغه های مقام معظم رهبری است و باید به گونه ای عمل کنیم با حفظ آرامش شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای باشیم و بدانیم زیرسوال بردن عملکردهای نظام و دولت مسیر منطقی برای جمع آوری رای نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز