ماه رمضان اجرای واکسن کرونا در سالمندان خراسان شمالی را کند کرد

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۳:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۷۲۲
ماه رمضان اجرای واکسن کرونا در سالمندان خراسان شمالی را کند کرد
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز واکسینه شدن سالمندان بالای ۸۰ سال در استان، تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر علیه ویروس کرونا واکسن زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی روز شنبه در ستاد مقابله استانی با کرونا در استان خراسان شمالی اظهار داشت: حدود چهار هزار نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال استان از واکسینه شدن علیه کرونا جامانده اند.

وی افزود: اما دراین میان ۴ هزار نفر از این سالمندان بدلیل عدم ثبت نام در سامانه سیب و یا عدم پاسخگویی به تماس های کارشناسان علوم پزشکی از فرایند تزریق  واکسن کرونا جامانده اند.

هاشمی همزمانی آغاز روند تزریق واکسن کرونا با ماه مبارک رمضان از دلایل دیگر کندی روند اجرای واکسن کرونا در افراد  بالای ۸۰ سال استان دانست و اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۷ هزار دوز واکسن در استان دریافت شده است که در این بین سهم دانشگاه علوم پزشکی اسفراین ۳ هزار دوز بود.

طبق آمار رسمی جمعیت بالای ۸۰ سال استان خراسان شمالی حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شد.

 

کاهش تست های مثبت کرونا 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : با بیان اینکه هم اکنون میزان رعایت دستورات بهداشتی در استان بالای ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرد: با افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی علاوه بر کاهشی شدن آمار بیماران ، تست های مثبت کرونا به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

به گفته وی این در حالیست که پیش از این تست حدود ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراجع تست گیری در استان خراسان شمالی مثبت بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان این استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در این مدت ۳۹ بیمار جدید نیز در  بیمارستان های استان با علائم مشکوک ویروس کرونا بستری شدند.

براساس آمار رسمی تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی، جانبازان، معلولان و سالمندان بالای ۸۰ سال در استان خراسان شمالی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۴۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند.

 

به نقل از ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز