گام های مستمر خراسان شمالی در راستای توسعه مبادلات همه جانبه با کشورهای هدف صادراتی

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۸:۳۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۱۶۴۶
گام های مستمر خراسان شمالی در راستای توسعه مبادلات همه جانبه با کشورهای هدف صادراتی
گامهای مستمر استان خراسان شمالی در راستای توسعه مبادلات همه جانبه با کشورهای هدف صادراتی به ویژه ارمنستان بعنوان هدف اصلی در وبینار معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی بیگ زاده در این وبینار به مصوبات سفر اخیر سفیر جمهوری ارمنستان به خراسان شمالی اشاره و افزود: مسئولان استان به سرعت درصدد فراهم کردن بستر های لازم برای ایجاد تفاهم نامه بین استان با کشور ارمنستان هستند.

بیگ زاده با اشاره به اینکه بزگترین سرمایه ما نیروی انسانی است ، خاطرنشان کرد: در باب محصولاتی همچون زعفران، کشمش و انگور و حوزه های فولاد آلومینا و پتروشیمی و محصولات ارگانیک ظرفیت های خوبی در سطح کشور داریم که از آن می توانیم برای مراودات بیشتر با ارمنستان بهره ببریم‌ .

بیگ زاده افزود : کشور ارمنستان می تواند دروازه ورود تجار و تولیدکنندگان خراسان شمالی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و قاره اروپاباشد. وی تبادل دانشجو ، استاد، نامگذاری یک‌بوستان یا شهر به نام خراسان شمالی و ارمنستان ،پیگیری ترانزیت کالا از طریق پرواز باری به ارمنستان، تدوین سند همکاری اقتصادی،فرهنگی، ورزشی و درمانی و اعزام هیات های تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و رسانه ای را مهم ترین مصوبات استان در سفر سفیر جمهوری ارمنستان عنوان کرد.

در ادامه این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز گفت: لازمه هر کار ماندگار ، داشتن برنامه و نقشه راه مطالعه شده و علمی است.

عباس ظهوری با بیان اینکه کشور ارمنستان همواره در مجامع بین‌المللی حامی و همراه خوبی برای ایران بوده ، تصریح کرد: در سی سال گذشته کشور ارمنستان وجود یک همسایه قابل اعتماد و اتکا خود را نسبت به ایران ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان استان باید برای برقراری ارتباط با کشور ارمنستان مبانی تجارت صادرات حرفه ای را مورد توجه قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز