ورود ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۲۲۳۸
ورود ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: صبح امروز، 20 هزار دوز واکسن کرونا به منظور واکسیناسیون افراد بالای 75 سال وارد استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد با اعلام این خبر گفت: از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز شده و همکاران ما تا اواسط هفته آینده با این افراد تماس گرفته و برای تزریق واکسن، زمان و مکان را اعلام می کنند.

وی بیان کرد: افرادی که اطلاعات آن ها در سامانه های مربوط به بهداشت و درمان ثبت است و دارای پرونده در مراکز جامع سلامت شهری هستند و یا از سامانه 4030 با آنان تماس گرفته شده، برای تزریق واکسن فراخوان می شوند.

دکتر دلشاد ادامه داد: در صورتی که تا هفته آینده با فردی با سن بالای 75 سال تماس گرفته نشد، با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن اقدام کند.

وی با اشاره به افراد جامانده از تزریق واکسن گفت: سالمندان بالای ۸۰ سال استان که از تزریق واکسن کرونا جامانده اند، فرصت دارند برای دریافت واکسن در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند.

دکتر دلشاد درخصوص تزریق واکسن در روستاها گفت: در روستاها به دلیل جمعیت محدودی که وجود دارد، نیاز به هیچ مراجعه حضوری به مراکز و خانه های بهداشت و ثبت نام در سامانه سلامت نیست و بهورز روستا براساس زمان حضور پزشک در خانه بهداشت و با توجه به اطلاعاتی که دارد با افراد واجد شرایط تماس گرفته و برای دریافت واکسن فراخوان می کند.

وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز بهداشت برای ثبت نام و تزریق واکسن، پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در استان راه اندازی شد و تمامی واکسیناسیون ها در این مکان زیر نظر پزشک انجام می شود.

دکتر دلشاد با بیان این که در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان، جاجرم و فاروج هر کدام یک مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن راه اندازی و فعال شده است، افزود: در بجنورد نیز 5 مرکز در نظر گرفته شده است که در حال حاضر دبستان شهدای فرهنگی فعال است و در صورت افزایش جمعیت دریافت کنندگان واکسن، سایر مراکز بجنورد نیز فعال خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز