معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

تولید ۸ آلبوم موسیقی مقامی در سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۳۳۴۶
تولید ۸ آلبوم موسیقی مقامی در سال ۹۹
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تولید 8 آلبوم موسیقی مقامی از سوی 6 موسسه موسیقی خراسان شمالی در سال گذشته(1399) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، « ابوالحسن حیدری» با بیان این که یکی از اولویت های اداره کل حمایت از تولیداتی است که در حوزه موسیقی بر ظرفیت های بومی تاکید می کند، گفت: در نظرداریم با جمع آوری و ثبت و ضبط تولیدات این مجموعه آثار میراث ماندگار را خلق کنیم که در این راستا سال گذشته 8 آلبوم موسیقی مقامی و ۵۳ تک آهنگ به همت 6 موسسه موسیقی استان  تولید شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در بحث اجرای آثار موسیقیایی حاکم بود، موسسات رغبت بیشتر را کردند در این زمینه گام بردارند، هر چند یکی از رسالت های موسسات علاوه بر اجرای صحنه ای موسیقی، تولید و تکثیر آثار موسیقیایی است.

وی ضمن ابراز خرسندی از این که بیشتر موسسات در زمینه موسیقی پاپ، کلاسیک، بی کلام و مقامی ورود پیدا کردند، به کمک های معنوی و مادی اداره کل در این زمینه اشاره کرد و گفت: تاکنون و در مجموع 10 میلیون تومان از موسسات برای تولید این آلبوم ها حمایت شده است.

 «حیدری»  با اشاره به این که آلبوم های تجنیس، طرق، نوایی، اینجتمه، شاه خطایی و نالش در زمینه موسیقی مقامی از سوی موسسه نوای آویژه اترک و ۱۲ تک آهنگ آی جمال، بیات چوپلاق، مقام گرایلی، حاجی قلاق، مقام حسین یار، مقام نادر، مقام نوایی، مقام پیاده یولی، مقام ذلیخا، ای جمال بی بی از سوی همین موسسه تولید شد، اظهار کرد: ۳۱ تک آهنگ و آلبوم مینیاتور و بلاچاو در حوزه موسیقی پاپ نیز توسط موسسه موسیق پارسین، 2 تک آهنگ بی کلام لحظه و ماه بلند آسمان توسط موسسه ایده گیتی فروز طرقه و ۵ تک آهنگ‌ دلبر جان، قایق ،یاحسین، فصل عاشقی و یاقوت از سوی  موسسه سفیر سهره شرق تولید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز