آغاز مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۳۹۸۷
آغاز مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان
سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان از آغاز فعالیت های مربوط به مرمت و ساماندهی بقایای معماری دوره هخامنشی در این محوطه تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدجواد جعفری با اعلام این خبر گفت: «با توجه به تأمین و ابلاغ اعتبارات ملی و استانی جهت مرمت و ساماندهی بقایای معماری شهر تاریخی ریوی، فعالیت‌های مرمتی آغاز خواهد شد.»

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان افزود: «تاکنون بیش از 500 مترمربع از بقایای معماری دوره هخامنشی و اشکانی شهر تاریخی ریوی مرمت و حفاظت‌ شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ملی و استانی روند مرمت و ایجاد پوشش‌های حفاظتی در ریوی ادامه خواهد یافت.»

محوطه تاریخی ریوی در سه کیلومتری غرب شهر آشخانه و یک کیلومتری غرب روستای نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار دارد. بر اساس پژوهش‌های باستان‌شناسی این محوطه یک استقرارگاه کهن در دشت سملقان بوده که از حدود ۳۵۰۰ سال قبل تاکنون مورد توجه جوامع بشری بوده است. مهم‌ترین دوران استقراری این محوطه مربوط به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده که سکونتگاهی با ویژگی‌های شهری بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز