نخستین عمل قلب باز در استان خراسان شمالی با موفقیت انجام شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۴۰۱۰
نخستین عمل قلب باز در استان خراسان شمالی با موفقیت انجام شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از انجام موفقیت آمیز نخستین عمل قلب باز در استان همزمان با سالروز حماسه ازاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکترسید احمد هاشمی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی جدید در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد گفت: با همت متخصصان و کادر درمانی مجرب در این بیمارستان، بخش تشخیص و درمان بیماری قلبی در استان در حال ارائه خدمات می باشد.

دکتر هاشمی افزود: طی این مدت در مرکز تشخیصی درمانی قلب این بیمارستان، یکصد عمل آنژیو گرافی عادی و 25 عمل آنژیو گرافی پیشرفته انجام شده است و امروز خدا را شاکریم که نخستین عمل جراحی قلب باز در استان عصر روز گذشته 3 خرداد با موفقیت به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: با حضور دکتر کیوان سبحانیان فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جراح قلب بیمارستان امام خمینی(ره) و دکتر محمد کاظم ماهر فوق تخصص آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و با همراهی تیمی مجرب، دو عمل جراحی بای پس عروق با موفقیت انجام شد و هم اکنون حال این دو بیمار رضایت بخش اعلام شده و در بخش مراقبت های ویژه مراحل درمانی خود را طی می کنند.

دکتر هاشمی در خصوص با اشاره به اینکه سالانه بیش از 200 بیمار قلبی فقط توسط اورژانس به خارج از استان اعزام می شد گفت: با راه اندازی مرکز تشخیصی درمانی قلب بخشی از نیازهای درمانی بیماران قلبی در استان در حال انجام است که این موضوع باعث افزایش میزان خدمات رسانی به بیماران، و رضایتمندی آنان را در پی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان این وزارت خانه تصریح کرد: با تلاش و مساعدت این عزیزان توانستیم تجهیزات این بخش را با شرایط بسیار مناسب ایجاد کنیم و امیدواریم با ایجاد این شرایط دردی از دردمندان کم کنیم.

دکتر هاشمی جهت اطمینان هم استانی ها نسبت به حضور اساتید و مراجعه بیماران به این مرکز گفت: ما توانستیم دپارتمان بخش قلب را به صورت خصوصی به این اساتید واگذار کنیم و این در حالی است که خدمات در این مرکز با تعرفه دولتی انجام می شود.

دکتر هاشمی یادآور شد: برای تداوم و بومی شدن این خدمات قراراست که دانش فنی، تجارب و مهارت های علمی لازم به همکاران ما در استان آموزش و انتقال داده شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز