تاکیدات استاندار خراسان شمالی در سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

واگذاری اراضی با هدف ایجاد نواحی صنعتی غیر دولتی/ انسجام و هم افزایی اجزای حاکمیت مهمترین داشته خراسان شمالی/ استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۳۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۶۰۹۳
واگذاری اراضی با هدف ایجاد نواحی صنعتی غیر دولتی/ انسجام و هم افزایی اجزای حاکمیت مهمترین داشته خراسان شمالی/ استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها
استاندار خراسان شمالی در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها تاکید کرد و همچنین از واگذاری اراضی با شرایط ایده آل به سرمایه گذاران جهت احداث نواحی صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست با بیان اینکه توجه به تولید داخلی و مانع زدایی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و مسئولان مورد خطاب صحبت های ایشان هستند و نه مردم معمولی، افزود: در سال گذشته 75 هکتار زمین با انعقاد 200 قرارداد به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری واگذار شده است که از زمان تاسیس استان بی سابقه است. 

شجاعی با تاکید بر اینکه برای حضور سرمایه گذار در استان فرش قرمز پهن می کنیم، گفت: صدور مجوز بی‌نام و تصویب اراضی بی نام برای ایجاد نواحی صنعتی از جمله راهکارهای استان برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در استان است. 

وی خبر داد: برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیل در صدور مجوز، برای ۷۶ فرصت سرمایه گذاری مجوز بی نام در حوزه های مختلف صادر شد و تمام استعلام و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی را به دلیل نبود صنایع مختلف و کم در استان دانست و افزود: ایجاد واحدهای صنعتی موجب فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی خواهد شد و نگرانی مدیران نباید موجب توقف مسیر خصور سرمایه گذار در استان شود. 

محمدعلی شجاعی گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد شرایط بهتر سرمایه گذار خراسان شمالی را برای سرمایه گذاری انتخاب کند تا با افزایش واحدهای صنعتی نداشته های استان تامین شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: همه اجزای حاکمیت در استان تلاش کرده ایم خدمتگزار خوبی برای مردم استان باشیم و وقتمان را در مورد مباحث بی مورد تلف نکنیم. 

محمدعلی شجاعی گفت: به لحاظ زیرساختی و نداشته ها نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی نداریم که به اعتقاد بنده ارتباطی به نوپا بودن استان ندارد چرا که 14 سال از تاسیس استان گذشته است و باید با تشخیص اولویت ها اجازه ندهیم نداشته ها سر از سفره مردم در بیاورد. 

شجاعی از انعقاد تفاهم نامه 700 میلیارد تومانی با بسیج سازندگی کشور در راستای محرومیت زدایی به ویژه در حوزه آبرسانی روستایی استان، افزود: مشکل مردم مشکل نظام است و با همین نگاه تلاش کردیم مشکلات ها را به فرصت تبدیل کنیم و از مسئولین ملی برای رفع نداشته ها مطالبه کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید یاد داشته باشیم با برنامه ریزی برای حل مشکلات به کارها هجوم ببریم، گفت: مردم همیشه در صحنه، انسجام و هم افزایی و با هم بودن اجزای حاکمیت مهمترین داشته و قوت استان خراسان شمالی برای انجام کارها است. 

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود افزود: در استان مشکل را آسیب شناسی و با برنامه زمان بندی و پای کار آمدن تمامی اجزای حاکمیت مشکلات را حل می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز