درآمد ۱.۸ میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغان‌داری

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۳۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۶۰۹۸
درآمد ۱.۸ میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغان‌داری
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به خرید تضمینی پیله تر از مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: طی امسال یک میلیارد و 830 میلیون تومان از پیله تولیدی مددجویان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با اشاره به اجرای طرح خرید تضمینی پیله تر ابریشم از مددجویان گفت: امسال 372 جعبه نوغان بین 318 نفر از مددجویان کمیته امداد استان در چندین شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه طرح نوغانداری در جهت اشتغال‌زایی روستائیان با هدف توسعه این صنعت از امسال به طور رسمی توسط این نهاد در استان خراسان شمالی آغاز شده است، اظهار کرد: اکنون دو مرکز خرید تضمینی این محصول در استان راه اندازی شده است که پس از خریداری پیله ها و خشک کردن آنها برای تولید نخ به استان های دیگر صادر و سپس نخ های تولیدی توسط امداد مجدد خریداری و در اختیار مددجویان بافنده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این اقدامات باعث عادلانه شدن قیمت خرید و کوتاه شدن دست دلالان از محصولات تولیدی این افراد  شده است.
وی افزود: بسیاری از مددجویان کمیته امداد ، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد که در این راستا رونق صنعت نوغانداری در روستاها جزء برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در دستور کار قرار دارد.
وی به زمینه مناسب پرورش و درآمدزایی در نوغانداری در منطقه رازو جرگلان اشاره و تصریح کرد:  هم اکنون یکی از مراکز خرید محصولات نوغانداری در شهرستان رازو جرگلان فعال است  و با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر 45 روز است ، می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش، توسعه و درآمدزایی جانبی در این صنعت داشته باشد.
الهی راد با بیان اینکه مددجویانی که در زمینه نوغانداری فعالیت می‌کنند از تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم بهره‌مند می‌شوند، افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم حداکثر تا مبلغ 50 میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز