توزیع ۸۳۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم بین مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۵:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۳۲۱۵
توزیع ۸۳۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم بین مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از توزیع هشت هزار و 300 بسته معیشتی و غذای گرم بین خانوارهای مددجوی آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات آسیب دیدگان از زلزله گفت: تاکنون 810 بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی به ارزش 283 میلیون تومان بین خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله توزیع‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری مراکز نیکوکاری هفت هزار پرس غذای گرم نیز به ارزش 187میلیون تومان بین  این خانوارها توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته نیز خاطرنشان کرد: توزیع 30 بسته فرهنگی و آموزشی به ارزش هر بسته 200 هزار تومان از سایر این اقدامات است.

وی همچنین به اعزام مشاوران این نهاد به مناطق زلزله‌زده اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون به 40 خانوار که ازلحاظ روحی آسیب شدید دیده بودند مشاوره ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی میزان خسارت وارده به مسکن مددجویان را بیش از دو میلیارد و 847 میلیون تومان اعلام و یادآور شد: تاکنون جلسات مختلفی با نهادهای مرتبط ازجمله بنیاد مسکن و بنیاد علوی در جهت  احداث مسکن آسیب دیدگان برگزارشده است.

الهی راد بابیان اینکه در مرحله اول، واحدهای مسکونی که کمتر آسیب‌دیده  تعمیر می‌شوند، شمار واحدهای آسیب‌دیده مددجویان مناطق زلزله‌زده استان را 154مورد دانست و گفت: از مجموع واحدهای آسیب‌دیده بیش از 86 واحد مسکونی مربوط به شهرستان جاجرم است و مابقی مربوط به شهرستان گرمه است.

 

نظر شما