هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی از مهرماه فعال می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۲:۵۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۳۶۲۸
هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی از مهرماه فعال می شود
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و آموزش و پرورش اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی اکبر صفی پور در نشست هماهنگی و برنامه ریزی راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در خراسان شمالی اظهار داشت: هنرستان  دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی با همکاری آموزش و پرورش در ۲رشته کارگردانی سینما و تئاتر از اول مهر ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود : باتوجه به این که خراسان شمالی از نظر جایگاه هنر جای پیشرفت دارد و پیش بینی می‌شود که تحصیل در این هنرستان‌ها از استقبال مطلوبی برخوردار شود و در این هنرستان  مدرک دیپلم در رشته فرهنگ و هنر  به فارغ التحصیلان داده می شود.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  وزارت اموزش وپرورش است، گفت: این هنرستان ها در راستای پرورش استعدادهای هنری در رشته های مختلف هنری فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این ارتباط گفت: راه اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا براساس تفاهمنامه وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹در دستور کار قرار گرفت و در این ۲رشته پیش بینی در این هنرستان ۵۰دانش آموز پذیرفته می شود.

مهدی مودی افزود : با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این هنرستان تامین می شود و علاقه مندان می توانند تا پایان مردادماه در هنرستان آزاد ثبت نام کنند.

وی  حمل و نقل را از دیگر رشته های جدید برای سال تحصیلی آینده در استان خراسان شمالی اعلام کرد که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون رشته حمل و نقل با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای نیز در سال جدید ایجاد کرده ایم.

استان خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز