تشکیل ۴ فقره پرونده قضایی و وصول ۴۰ گزارش تخلفات در حوزه انتخابات در استان

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۲:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۵۷۰۰
ششمین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سال جاری به ریاست حجت الاسلام و المسلمین جعفری ، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: همه وظیفه دارند در راستای بستر سازی  برای شارکت فراگیر مردم در عرصه انتخابات  تلاش کنند تا  حماسه ملی دیگری همراه با نشاط و امید هرچه بیشتر در 28 خرداد 1400 شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد:امروز دشمنان قسم خورده اسلام  سعی می کنند روحیه یأس و ناامیدی در بین مردم ایجاد کنند و با القاء ناکار آمدی نظام  به تعبیر خودشان مغزها را شستشو دهند و مردم را از شرکت در انتخابات منصرف سازند و بدین وسیله به اهداف شوم خود برسند.

جعفری افزود:با این حساب در این دوره ، تکلیف مضاعفی متوجه مسؤولین امر می باشد و می طلبد شبانه روز در جهت خنثی سازی نقشه های دشمنان از هیچ کوششی دریغ نکنند چرا که در غیر این صورت در برابر  شهدا مسؤولیت دارند و باید فردای قیامت پاسخ گو باشند.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری، فراهم کردن جوی آرام و بدور از هرگونه نا آرامی و جنجال را  بیش از هر وقت دیگر لازم وضروری دانست و خطاب به نامزد های انتخاباتی و هواداران آنان گفت: همه  باید مراقب باشند تا مبادا اقداماتی انجام دهند که خواسته یا نا خواسته آب به آسیاب دشمن بریزند و  در این مسیر دستگاه قضایی با هر گونه اقدامی که سبب وهن و نارضایتی مردم یا مصداق توهین به نظام و رهبری باشد بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان استیلای ذهنی و اشراف اطلاعاتی در راستای رصد و پایش  فضای مجازی را امری ضروری و لازم عنوان  و خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت ویژه ای که در سال جاری به لحاظ گسترش بیماری کرونا وجود دارد بطور طبیعی بیشتر تبلیغات در همه جناح ها متوجه فضای مجازی می باشد لذا مسؤولین در این زمینه باید بیش از پیش اهتمام و توجه داشته باشند تا هرگونه اقدام خلاف قانون و هنجارشکن را در نطفه خفه کرده و مراقب خدعه های دشمن نیز باشند تا مبادا خطری  سلامت انتخابات ، رقابت و مشارکت حداکثری را تهدید کند.

 وی با اشاره به تشکیل کمیته رصد وپایش تخلفات و جرائم انتخاباتی از وصول  40 فقره گزارش تخلفات انتخاباتی و  ارائه چندین  مورد تذکر انتخاباتی و همچنین تشکیل فقره پرونده قضایی خبر داد.

جعفری با اشاره به دعوت 12 نفر به کمیته رصد و هشدار انتخاباتی در استان  گفت: الحمدلله با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اقدامات مراقبتی و نظارتی توانستیم تاکنون مواردی از تخلفات را بر اساس دستورالعمل های پیش بینی شده شناسایی کنیم و با اقدام به موقع از تداوم بسیاری از تخلفات جلوگیری بعمل آمد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز