دبیر ستاد انتخابات استان؛

۶۳.۹۶درصد میزان مشارکت مردم استان در انتخابات/ شهرستان گرمه بالاترین میزان مشارکت/ افزایش بیش از ۱۱درصدی رشد در میزان مشارکت

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۳:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۶۷۴۲
۶۳.۹۶درصد میزان مشارکت مردم استان در انتخابات/ شهرستان گرمه بالاترین میزان مشارکت/ افزایش بیش از ۱۱درصدی رشد در میزان مشارکت
دبیر ستاد انتخابات استان در تشریح آخرین آمار از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:بزرگترین رویداد سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر در کمال امنیت ، صحت ، سلامت و آرامش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، هادی رجایی نیا با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۶۳/۹۶درصد است ، افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات دور قبل ۵۷.۲۷درصد بوده که ۱۱.۶۸درصد رشد به لحاظ میزان مشارکت در انتخابات امسال رقم خورده است.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم استان به تفکیک شهرستان نیز گفت: شهرستان گرمه 74.25 ، جاجرم 73.23 ، مانه و سملقان 71.92، فاروج 72.67، شیروان 68.47، راز و جرگلان 63.82، اسفراین 61.92، و بجنورد56.52 درصد است .

وی تعداد شعب اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را ۱۲۰۳شعبه و شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر را ۱۳۲۲ شعبه عنوان وتصریح کرد:تعدادکرسی ها در۲۴شهر حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۲۸ و تعداد کرسی های اصلی در ۷۴۸نقطه روستایی و تیره عشایری ، ۲۳۲۴ نفر است. رجایی نیا تصریح کرد: ۱۲۸ نفر منتخب شورای اسلامی شهر و ۲۳۲۴ نفر هم منتخب شورای اسلامی روستا و عشایر هستند.

وی با اشاره به اینکه در دو شهر بجنورد و شیروان انتخابات شواهای اسلامی شهر تمام الکترونیکی برگزار شد ، خاطر نشان کرد: ۲۸۶شعبه تمام الکترونیک برای این دو شهر پیش بینی شده بود که از این تعداد ۲۱۰شعبه با ۵۳۳صندوق اخذ رای الکترونیکی برای شهرستان بجنورد و ۷۶شعبه با ۲۰۹صندوق آخذ رای برای شهرستان شیروان است .

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص بازه سنی شرکت کنندگان در انتخابات نیز افزود : ۱۸تا ۲۵ سال ۱۴ درصد، ۲۵تا ۳۵ سال ۲۴ درصد ۳۵تا ۴۵سال ۲۴درصد ، ۴۵تا ۵۵ سال ۱۶ درصد ، ۵۵تا ۶۵سال ۱۲ درصد ، ۶۵تا ۷۵سال ۶ درصد ، ۷۵تا ۸۵سال ۲ درصد ، ۸۵تا ۹۵سال ۱ درصد بازه سنی شرکت کنندگان است.

هادی رجایی نیا با بیان اینکه ۴۳۰۲۱۲ تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری مصرف شده ، تصریح کرد : از تعداد فوق ۳۷۸۲۶۴ برگ رای صحیح بود که سید ابراهیم رئیسی ۲۸۱۷۳۲رای ، عبدالناصر همتی ۳۸۲۸۰ رای ، رضائی میرقائد ۴۰۱۰۲ رای و قاضی زاده هاشمی ۱۸۱۶۰ رای را به خود اختصاص دادند. وی در پایان افزود : ۵۲درصد مشارکت کنندگان زنان و ۴۸درصد را مردان تشکیل دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز