تا پایان شهریور ماه ؛

مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا برای مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده تمدید شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۳:۴۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۶۷۷۰
مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا برای مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده تمدید شد
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کارهای فرهنگی آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریورماه سال 1400خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «علی اکبر طهماسبی» با اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا همه کسب و کارها و مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری می‌توانند از تاریخ 22 خرداد ماه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت نام کنند و بانک‌ها نیز تا پایان آبان ماه موظفند تسهیلات را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام  در رسته فرهنگ و هنر تمدید شد و  می توانند از تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند، تصریح کرد: در بحث پرداخت وام حمایتی کرونا یکی از مشکلات این بود که برخی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این دوران درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط آن‌ها رسیده است؛ لذا کارگروه اقتصادی برای بازپرداخت اقساط امهال چهارماهه در نظر گرفت و بر این اساس بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ به پایان دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت شود.

معاون توسعه و مدیریت این اداره کل خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس تصویب کارگروه اقتصادی، آن دسته از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که درآمدی نداشتند و چک‌های آن‌ها وصول نشده تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند چک‌های برگشتی خود را وصول کنند و در این مدت، محدودیت‌های خدمات بانکی برای چک‌ها متوقف می‌شود.

طهماسبی افزود: برای مشاغل آسیب دیده از کرونا چنانچه کارفرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت کنند دو ماه امهال در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه قطع خدمات خود برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که موفق به پرداخت قبوض نشدند را ندارند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت‌ها تا پایان خردادماه و احکام فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نیز تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز