نوجوان با کشیدن هر سیگار، ۵/۵ دقیقه از عمرش را از دست می‌دهد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۲۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۹۳۶۱
نوجوان با کشیدن هر سیگار، ۵/۵ دقیقه از عمرش را از دست می‌دهد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نوجوان با کشیدن هر سیگار، 5/5 دقیقه از عمرش را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: وقتی فردی سیگار می‌کشد مواد و ذرات تنباکو به داخل مجرای تنفسی و ریه‌های او هدایت می‌شود و به آنها آسیب می‌رساند.

وی بیان کرد: کشیدن تنها یک سیگار توسط نوجوانان موجب می‌شود حرارت پوستش پایین افتد، ضربان قلبش سریع تر شود و فشار خونش بالاتر رود.

دکتر دلشاد ادامه داد: در صورت کشیدن سیگار های بعدی، دهانش بدبو شده، دندان هایش زرد شده، لطافت و شادابی لبخند و چهره اش از بین می‌رود و در ادامه دچار چین و چروک اطراف دهان و دور چشم ها شده و بسیاری از دستگاه بدنش آسیب می‌بیند.

وی با اشاره به این که نوجوان با کشیدن هر سیگار، 5/5 دقیقه از عمرش را از دست می‌دهد، گفت: کشیدن سیگار موجب آسیب رساندن به حس چشایی و تاثیر حس لامسه شده و نوجوان سیگاری دچار سرفه و تنگی نفس به ویژه در هنگام ورزش و افزایش فعالیت می شود.

دکتر دلشاد با بیان این که تقریبا از هر 10 نفر مبتلا به سرطان ریه، 9 نفر آن ها سیگاری هستند، افزود: کشیدن سیگار خطرهای درازمدتی هم دارد برای مثال افراد سیگاری بیشتر در خطر ابتلای سرطان دستگاه تنفسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرطان های دیگری که ممکن است در اثر استعمال سیگار به وجود آید عبارتند از سرطان‌های لب، زبان، حنجره، لوزالمعده، کبد و مثانه همچنین سرطان کلیه، معده و سرطان خون در افراد سیگاری بیشتر دیده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز