فعالیت ۱۱۷ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۲۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۹۹۳۶۳
فعالیت ۱۱۷ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 117 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر (mmt) در خراسان شمالی وجود دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات دهی به بیماران را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر قاسم بیانی با اعلام این خبر گفت: در بجنورد 77، شیروان، 18، مانه و سملقان 7، فاروج 6، گرمه 3، رازوجرگلان 3، جاجرم 2، پیش قلعه یک مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: این مراکز با تیمی متشکل از پزشک، پرستار و روانشناس در زمینه درمان اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کنند و علاوه بر درمان، خدماتی نظیر مصاحبه انگیزشی، گروه درمانی و خانواده درمانی از طریق کارشناسان و پزشکان متخصص ارائه می شود.

دکتر بیانی بیان کرد: طی سال بازدیدهایی از این مراکز به منظور نظارت بر مصرف دارو و بررسی تجویز و توزیع دارو در مراکز انجام می گیرد که در سال گذشته 151 بازدید از مراکز mmt انجام گرفت و خوشبختانه هیچکدام از مراکز به علت تخلف، ناچار به تعطیلی دائم یا موقت نشدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای چهار مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر استان مجوز فعالیت صادر شد و در آینده ای نزدیک نیز دو مرکز دولتی جدید در شهرستان یکه صعود رازوجرگلان و شهرستان جاجرم افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز