پروژه های آبیاری نوین شهرستان بجنورد در مساحت ۴۰۸ هکتار افتتاح و کلنگ زنی شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۹۳۷۷
پروژه های آبیاری نوین شهرستان بجنورد در مساحت ۴۰۸ هکتار افتتاح و کلنگ زنی شد
پروژه های آبیاری نوین شهرستان بجنورد در مساحت ۴۰۸ هکتار و با اعتبار ۷۹ میلیارد ریال با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه ،معاونین و مدیران ستادی ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بجنورد، بخشدار گیفان، فرمانده سپاه بجنورد در قرارگاه پیشرفت و آبادانی صبح امروز افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، یکی از سیاستهای اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی را توسعه سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد و افزود: در این راستا علی رغم اینکه کشور با مشکلات اقتصادی، منابع مالی محدود و تحریم ها مواجه است اما با این وجود در تخصیص اعتبار برای اجرای این پروژه ملی هیچ گونه محدودیتی ندارد و منابع مالی بصورت نقدی تامین می گردد.

دکتر عبداله یوسفی گفت: سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان برای اجرای این سیستم برای استان مصوب شد که شهرستانهایی که پروژه تعریف کردند بدون رعایت سقف کمک گردید.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: دولت به ازای اجرای آبیاری قطره ای ۳۰ میلیون تومان، آبیاری بارانی ۲۵میلیون تومان و کم فشار حدود ۹ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد کرد و هزینه های مطالعه، طراحی و مشاور هم بصورت بلاعوض تامین می کند و تنها خودیاری در مرحله اجرا سهم کشاورز است.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه های نوین آبیاری در شرایط کنونی خشکسالی و کمبود منابع آب کمک خواهد کرد که کشاورز از آب استحصال شده از رودخانه، قنات، چشمه یا چاه حداکثر استفاده را ببرد و آب در مسیر انتقال و بهره برداری در سطح مزرعه و باغ کمتر هدر رود.

دکتر یوسفی اضافه کرد: راندمان آبیاری نیز از ۳۵ درصد شرایط متعارف تا ۹۰-۷۰ درصد افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد نیز گفت: این شهرستان قابلیت اجرای ۷۰۰۰ هکتار سیستم های آبیاری نوین را دارد که حدود ۱۵۰۰ هکتار قبل از سال ۹۹ اجرا شده و از خرداد سال گذشته تاکنون نیز معادل ۴۰۸ هکتار با اعتبار۷۹ میلیارد ریال امروز افتتاح و کلنگ زنی می شود.

مهندس یحیی رمضانی افزود: از مجموع ۴۰۸ هکتار، ۱۰۸ هکتار افتتاح و ۳۰۰ هکتار کلنگ زنی می شود و۲۵۰۰ هکتار پروژه نیز در دست مطالعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز