نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد:

ضرورت تشکیل اتاق فکر برای مدیریت در مصرف آب

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶۵
ضرورت تشکیل اتاق فکر برای مدیریت در مصرف آب
به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، مدیران عامل شرکت های تابعه وزارت نیرو با حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهربجنورد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نماینده ولی فقیه در این استان بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در دیدار با مدیران آب و فاضلاب گفت: کاهش نزولات آسمانی و افزایش جمعیت و نیاز به منابع آبی سالم بیشتر، نه تنها فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی آب  توسط مردم را ضروری کرده  بلکه تشکیل اتاق فکر و برنامه ریزی عبور از این شرایط را نیز برای مسئولین و مدیران الزمی نموده است.

 حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری با بیان این‌که سلامتی مردم به آب شرب سالم وابسته است، گفت: رشد جمعیت و صنعتی شدن جوامع نیاز به آب سالم و بهداشتی را بیشتر کرده است که اگر درست مدیریت نشود زمینه ساز بحران های اجتماعی می‌شود و زمانیکه بحران اجتماعی ایجاد شود، مراجعات به دادگستری بیشتر و صلح و سازش کمتر خواهد شد.

وی افزود: کمبود منابع آب شیرین  و منابع تولید برق یک مسئله جهانی است که کشور ما را هم در برمی‌گیرد و با توجه به کاهش نزولات آسمانی در کشور مسئله تولید برق به یک مسئله اجتماعی حائز اهمیت تبدیل شده است که باید مدیران پیگیر جذب سرمایه گذار جهت تولید برق از راه هایی به غیر از استفاده از آب باشند.

وی با تاکید بر افزایش برنامه های تبلیغی برای حساس کردن مردم نسبت به مصرف درست آب، گفت: برای نهادینه کردن الگوی مصرف درست آب باید از ظرفیت های رسانه ها، خصوصاً رسانه ملی و بستر فضای مجازی بیش از پیش استفاده کنیم.

در ابتدای این دیدار مدیران صنعت آب و برق خراسان شمالی گزارشی از عملکرد و برنامه های صنعت را ارائه نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز