تقدیر از واحدهای صنفی برتر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۶:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۳۱۲۴
تقدیر از واحدهای صنفی برتر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی
در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس، رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و رئیس اتاق اصناف بجنورد از واحدهای صنفی برتر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه اظهار کرد: طی مدت ۱۸ ماه شیوع ویروس منحوس کرونا، زندگی همه ما به طرق مختلف دچار مشکل کرده است و در این بین اصناف برای حفظ جان آحاد مختلف جامعه همکاری خوبی داشت.

دکتر سید احمد هاشمی اصناف را میدان دار عرصه مبارزه با ویروس منحوس خواند و گفت: این قشر از جامعه علاوه بر همراهی با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص تعطیلی و محدودیت فعالیت، با تولید و عرضه اقلام بهداشتی و حفاظتی در کنار مدافعان سلامت در بخش های بهداشتی و درمانی گام های موثری برای کنترل این بیماری برداشتند.

وی بیان کرد: سلامت مردم اهمیت دارد بنابراین باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم تا از این شرایط سخت بیرون بیاییم.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: از جمله درس هایی که می توان از این شرایط سخت گرفت توجه بیشتر به نعمت هایی که داشتیم و از آن غافل بودیم مانند سلامتی و صله رحم است همچنین با شیوع ویروس کرونا باعث شد برخی از اصناف که در حوزه بهداشت و سلامت فعالیت می کنند، توجه خود را به بهداشت عمومی و فردی افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: کرونا امتحان بزرگی برای همه ما بود و در این امتحان که هنوز ادامه دارد برخی از افراد پیروز و برخی بازنده می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری عنوان کرد: اصناف در این وضعیت اقتصادی همکاری خوبی داشتند و ما شاهد این همکاری بودیم و می دانیم که چه شرایط سختی را متحمل شدند.

رئیس اتاق اصناف بجنورد بیان داشت: طی دو سال اخیر اصناف به دلیل شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، دچار کاهش درآمد شده است و حدود 80 درصد واحد صنفی بجنورد نیز مستاجر هستند ولی با این حال به دلیل اهمیت سلامت مردم در وضعیت بحرانی نسبت به تعطیلی صنف خود اقدام کردند.

مهندس مهدی امیدوار عنوان کرد: اصناف و بازاریان خراسان شمالی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها رتبه دوم کشوری را کسب کردند و این درحالی است که با رتبه اول کشور تنها یک درصد اختلاف داشتند.

وی ضمن قدردانی از بازاریان و کسبه استان گفت: در دوران شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها، کمترین تنش و مشاجره و همچنین پلمپ را در بین استان های دیگر داشتیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی استان برای برگزاری چنین جلسه ای تشکر و قدردانی می کنم چون بسیاری از کسبه و بازاری استان در شرایط کرونایی همکاری خوبی با ستاد کرونای استان داشتند.

دکتر سید محمد پاکمهر عنوان داشت: اصناف استان با نهایت بصیرت و آگاهی از شرایط موجود کشور با وجود اینکه خسارت زیادی در شرایط کرونایی متحمل شدند اما باز هم به دلیل اهمیت داشتن سلامتی مردم، واحد صنفی خود را تعطیل کردند و این بسیار ارزشمند است.

نظر شما