تصویب ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زلزله زدگان استان نتیجه رایزنی‌های استاندار خراسان شمالی در پایتخت

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۸:۲۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۳۹۹۲
تصویب ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زلزله زدگان استان نتیجه رایزنی‌های استاندار خراسان شمالی در پایتخت
استاندار خراسان شمالی در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگای ۵.۵ ریشتر در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در ۲۷ اردیبهشت ماه سالجاری که موجب وارد شدن خسارت‌ به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی، دامداری و تاسیسات زیر بنایی شد، جهت جبران خسارت ها با مسئولان ملی مختلف رایزنی داشت که نتیجه آن تصویب ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان استان در هیات دولت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در تماس تلفنی و مکاتبه معاون اول رئیس جمهور گزارشی از خسارت وارده در اثر وقوع زلزله جهت طرح در هیات دولت را ارائه داد و خواستار تخصیص اعتبار جهت بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده شد.

شجاعی در نامه های جداگانه با وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص خسارات وارده به مناطق زلزله زده و درخواست اعتبار جهت جبران خسارت ها مکاتبه داشت. 

شجاعی همچنین در مکاتبه با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از آسیب وارده به ۱۳۰۲ واحد مسکونی و ۲۱۰ دامداری خبر داد و خواستار ابلاغ دستور برای تامین ۲۶۰۴ راس دام سبک، ۱۳۰۲ پک لوازم خانگی و کمک بلاعوض معیشتی شد.

مکاتبه با رییس سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت درخواست اختصاص سهمیه ویژه برای شهرستان های جاجرم و گرمه جهت احداث مسکن بدون توجه به بعد خانوار، تخصیص اعتبار برای تعمیرات جزئی مورد نیاز واحدهای آسیب‌دیده، تامین لوازم ضروری مورد نیاز زندگی و پیش بینی بسته های معیشتی برای خانوارهای آسیب دیده از مکاتبات استاندار خراسان شمالی با مسئولان ملی نهادهای حمایتی بود.

شجاعی همچنین در مکاتبه با روسای سازمان بسیج سازندگی کشور و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارش خسارت های آسیب دیده خواستار حمایت این نهادها جهت تامین اعتبار برای جبران خسارت های مالی و رفع محرومیت ها مناطق روستایی زلزله زده استان شد.

 

نظر شما