معاون آموزش ابتدایی وزارت :

استان خراسان شمالی استان پیشگام در جذب بازمانده از تحصیل می باشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۸۴۴۹
استان خراسان شمالی استان پیشگام در جذب بازمانده از تحصیل می باشد
معاون آموزش ابتدایی وزارت گفت: استان خراسان شمالی استان پیشگام در جذب بازمانده از تحصیل می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده اظهار داشته در سال تحصیلی (۹۹-۹۸)  حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا و نگرانی خانواده ها  در مدارس ثبت نام نکردند.

وی اضافه کرد : در مجموع آمار بازماندگان از تحصیل در مقاطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۴ درصد بیشتر شد که بیشترین بازماندگان از تحصیل نیز مربوط به مقطع اول ابتدایی است.

حکیم زاده  از خانواده ها  به خصوص خانواده دانش آموزان کلاس اولی خواست تا نسبت به ثبت نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند تا آنها دچار افت تحصیلی نسبت به همسالان خود نشوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت : اسامی تمام دانش آموزانی که از مدرسه بازماندند، طبق اطلاعات ثبت احوال قابل شناسایی است و تاکنون ۲۰ هزار نفر نفر از این دانش آموزان  شناسایی شده اند.

حکیم زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان دوران ابتدایی نیز گفت: در شرایط شیوع کرونا و آموزش در فضای مجازی، نگران دانش آموزانی هستیم که نه تنها موفق به استفاده موثر تحصیلی از فضای مجازی نشدند که از حمایت خانواده ها نیز بهره مند نبودند.

وی اظهارداشت : تمام دانش آموزان کلاس اول که در درس های ریاضی و فارسی و دانش آموزان پایه دوم که در فارسی، ریاضی و علوم در کارنامه پایان تحصیلی نمره قابل قبول و نیازمند تلاش گرفتند، باید از آموزش های کوتاه مدت بهره مند شوند.

وی افزود: با هماهنگی که دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در استان های صورت گرفت، این دانش آموزان  قبل از سال تحصیلی جدید زیر پوشش آموزش قرار دهند تا مهارت های پایه سواد را کسب کنند.

حکیم زاده از ثبت نام دانش آموزان به صورت مجازی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در بیشتر پایه های تحصیلی برای جلوگیری از نگرانی خانواده ها از شیوع ویروس کرونا ثبت نام مجازی انجام شد و با افزایش پایگاه های سنجش نیز دغدغه خانواده های کلاس اولی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی به صورت حضوری و همچنین مجازی داریم اظهار داشت: برگزاری کلاس ها طبق دستور ملی ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  برای برگزاری چند طرح آموزشی از جمله طرح ملی سنجش حرکتی دانش آموزان ابتدایی صبح امروز به استان خراسان شمالی سفر کرد و این سفر ۲ روز ادامه خواهدداشت.

 

به نقل از ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز