تاکنون مرگ ناشی از واکسن کرونا در خراسان شمالی نداشتیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۲:۵۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۹۵۲۲
تاکنون مرگ ناشی از واکسن کرونا در خراسان شمالی نداشتیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی تا به امروز مرگ ناشی از واکسن نداشته ایم و شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد با اعلام این خبر گفت: تمامی واکسن های تولید شده کرونا با اینکه در روش ساخت تفاوت دارند اما ایمنی لازم را ایجاد می کنند و طبق اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی بهترین واکسن، اولین و در دسترس ترین واکسن است.

 وی بیان کرد: هیچ واکسنی از جمله واکسن کرونا بدون عارضه نیست و می تواند عارضه ایجاد کند اما ۹۹ درصد این عوارض، خفیف است حتی در واکسنی که به کودکان در اوایل سال های تولد تزریق می شود نیز عارضه دارند به همین دلیل است که توصیه می شود بعد از تزریق، برای جلوگیری از تب، به کودک استامینوفن داده شود.

دکتر دلشاد با اشاره به این که ماهیت و اساس واکسن‌ها از جمله واکسن کرونا ایمن کردن بدن در مقابل بیماری‌هاست، افزود: از زمان آغاز تزریق واکسن در استان، خوشبختانه مرگ گروه پزشکی نداشتیم و علت آن پوشش 100 درصدی تزریق واکسن در این گروه است.

وی گفت: طی بررسی های انجام شده در انگلستان، بالای 80 درصد فوتی ها از افرادی بودند که واکسن تزریق نکردند بنابراین خطرات ناشی از کرونا و شانس ابتلا و فوت کرونا به مراتب بیشتر از شانس فوت ناشی از واکسن است.

وی خاطرنشان کرد: واکسن کرونا به هیچ عنوان از ابتلا پیشگیری نمی کند بلکه مانع ابتلای شدید و بستری و مرگ و میر می شود بنابراین اگر فردی که واکسن زده به کرونا مبتلا شد به این معنی نیست که واکسن بی اثر بوده بلکه این فرد در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به طور خفیف به کرونا مبتلا می شود و به سرعت بهبود پیدا می کند.

دکتر دلشاد روند واکسیناسیون در استان را صعودی خواند و گفت: تاکنون 68 هزار دوز واکسن برای گروه های هدف در استان تزریق شده است.

وی گفت: از افراد گروه سنی بالای 60 سال درخواست می کنم حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند و به شایعاتی که در فضای مجازی ایجاد شده است، توجه نکنند چون تمامی واکسن های کرونا چه ایرانی و چه خارجی از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند.

دکتر دلشاد با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای 60 سال در حال انجام است، گفت: اختلالی که در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا وجود داشت رفع شد و این گروه سنی با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir  می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به این که ثبت نام در سامانه واکسیناسیون رایگان بوده و به راحتی انجام می شود، افزود: بعد از ثبت نام، محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

دکتر دلشاد اعلام کرد: در روستاها و شهرهای گرمه، جاجرم، راز و فاروج به دلیل جمعیت محدودی که وجود دارد افراد می توانند با مراجعه حضوری در ساعات اداری برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی بیان داشت: تا پایان این هفته، مراکز تجمیعی در شهرها از 7:30 تا 19:30 به صورت پیوسته حتی در روزهای تعطیل فعالیت دارند و از هفته بعد ساعت کاری این مراکز به صورت دو شیفت از 7:30 تا 13 و از 15 تا 19:30 خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز